خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از فاز نخست توسعه میدان منصوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۴۳

فاز نخست طرح توسعه میدان منصوری در سال ٨٣ با هدف تولید ١٠٠ هزار بشکه نفت در روز آغاز و بر اساس مصوبه هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت، سال ٩٢ به عنوان سال پایانی این فاز درنظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در بازدید از طرح توسعه میدان منصوری، از به بهره‌برداری رسیدن فاز نخست این طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا حاجی حسین نژاد در جریان بازدید از طرح توسعه میدان منصوری ابراز امیدواری کرد: با بررسی مسایل و رفع مشکلات موجود، طرح توسعه میدان منصوری در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل برسد.

وی ادامه داد: میزان پیشرفت طرح توسعه میدان منصوری در فاز اول به ٩٨, ٣٣ درصد رسیده است و با توجه به اینکه تنها بخش باقیمانده از فاز اول توسعه این میدان، احداثکارخانه جدید بهره‌برداری و نمکزدایی با ظرفیت فراورش ٧٥ هزار بشکه در روز است، پیش‌بینی می‌شود فاز اول این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد؛ این درحالی‌است که طرح احداثکارخانه بهره‌برداری و نمکزدایی جدید میدان منصوری تاکنون ٩٥. ٩٧ درصد پیشرفت داشته است.

بر اساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه میدان منصوری در سال ٨٣ با هدف تولید ١٠٠ هزار بشکه نفت در روز آغاز و بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت، سال ٩٢ به عنوان سال پایانی این فاز درنظر گرفته شد.

براساس برنامه زمانبندی شده در میدان منصوری، اهداف تولیدی این میدان در سال ٨۶ به طور کامل محقق شد و هم اکنون حدود ۶ سال است که تولید روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت از این میدان به صورت پایدار و در همان سقف تولیدی تعیین شده ادامه دارد.

میدان نفتی منصوری در ۶٠ کیلومتری شمال خلیج فارس و تقریبا ٥٠ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشک جنوب غربی واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز