خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با ایلنا:

تغییر قیمت فرآورده‌های نفتی متناسب با کیفیت آنها / جذب سالانه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌ در صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۳۶

باید قیمت فرآورده‌های نفتی متناسب با کیفیت آنها متغییر باشد، تفاوت قیمت میان فرآورده ‌ای نفتی با کیفیت و سایر فرآورده‌ها موجب ایجاد انگیزه در اجرای طرح‌های بهبود کیفیت در پالایشگاه‌ها خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید تفاوت قیمتی میان فرآورده‌های نفتی با کیفیت و مرغوبیت بالا نسبت به سایر فرآورده‌ها صورت گیرد.

سید مهدی موسوی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: البته این به معنای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی با کیفیت نیست بلکه باید فرآورده‌های نفتی کم کیفیت کاهش قیمت یافته تا تفاوت قیمتی میان آنها با فرآورده‌های نفتی با مرغوبیت بالا بوجود آید.

وی ادامه داد: باید قیمت فرآورده‌های نفتی متناسب با کیفیت آنها متغییر باشد، تفاوت قیمت میان فرآورده ‌ای نفتی با کیفیت و سایر فرآورده‌ها موجب ایجاد انگیزه در اجرای طرح‌های بهبود کیفیت در پالایشگاه‌ها خواهد شد.

وی همچنین به برنامه توسعه صنعت نفت در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه صنعت نفت ایران نیازمند جذب سالانه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه است که باید در این راستا علاوه بر جذب سرمایه‌های داخلی به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی، سرمایه‌های خارجی را نیز جذب کرد.

وی افزود: جذب سرمایه‌های داخلی از بازارهای کاذب به سمت پروژه‌های نفتی و توسعه صنعت نفت مسلما موجب جمع‌آوری نقدینگی و کاهش تورم، اشتغالزایی و توسعه منابع درآمدی در کشور خواهد شد.

نماینده دشتستان با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت نفت در کشور این اقدام را مستلزم تعامل با دنیا دانست و تصریح کرد: قطعا در جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه نفت باید منافع داخلی و حمایت از تولید و سرمایه‌های داخلی نیز مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز