خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با ایلنا عنوان کرد:

دولت در تصمیم گیری نسبت به قیمت بنزین با احتیاط عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۴۲

تا زمانی که لایحه هدفمندی سازی یارانه‌ها به مجلس ارائه نشود نمی‌توان در خصوص تغییر یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار نظر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قیمت بنزین در سال آینده بستگی به برنامه دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها دارد.
عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار به دولت داده شده که قیمت انرژی را خود تعیین کند و اینکه وجوه حاصل از درآمد هدفمندی را چگونه و به چه مقدار توزیع کند؛ این اختیار برمی‌گردد به اینکه دولت چه برنامه‌ای برای ادامه طرح هدفمندی دارد.

وی افزود: تغییر یا افزایش قیمت بنزین در سال آینده به برنامه دولت در چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه تغییر قیمت بنزین به برنامه دولت در اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها بستگی دارد، تصریح کرد: اینکه دولت قصد دارد به همین تعدادی که اکنون یارانه دریافت می‌کنند همچنان یارانه دهد یا اینکه در نظر دارد بخش‌هایی از یارانه بگیران را حذف کند و یارانه را صرفا میان نیازمندان توزیع کند همه این تصمیمات گزینه‌ای را در خصوص قیمت در بنزین با خود خواهد داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: مشکل دولت در پرداخت یارانه نقدی به خانوار‌ها است، ضمن اینکه سهم تولید، صنعت، کشاورزی و بهداشت و سلامت را نداده است و تا دولت این مشکلات را حل و فصل نکند بعید است بتواند اقدام جدیدی داشته باشد.

یوسفیان افزود: از آنجا که کلید افزایش قیمت همه کالا‌ها در کشور وابسته به قیمت بنزین است دولت در افزایش قیمت بنزین باید بسیار با احتیاط عمل کند.

وی تصریح کرد: اولین گام دولت برای مهار تورم، قیمت سوخت است که باید در این زمینه بسیار دقت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز