خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای صنعت برق در گفتگو با ایلنا:

طلب ۲۲هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی از وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۸۱

در حالی که اعضای سندیکا بابت دریافت خسارت و حتی اصل طلب خود از دولت چیزی مطالبه نمی‌کنند بانک‌ها در قبال دریافت طلب خود تحمل نمی‌کنند و این مسئله بخش خصوصی را با چالش مواجه کرده است.

رئیس سندیکای صنعت برق با اشاره به بدهی ۲۲هزار میلیارد تومانی دولت به فعالان بخش خصوصی برق، بر لزوم یافتن راهکاری جهت تهاتر طلب و بدهی و پرداخت خسارات تاکید کرد.

محمد پارسا رئیس سندیکای صنعت برق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی سهام کنتورسازی را از سندیکا پس گرفته اظهار داشت: اعضای سندیکا ۲واحد از سهام کنتورسازی را خریده بودند اما چون نتوانستند اقساط سازمان خصوصی‌سازی را بپردازند این سازمان طبق روال قانونی سهام را دوباره به حراج گذاشته و به نهادهای دولتی و شبه دولتی واگذار کرد.

وی افزود: چنانچه دولت مطالبات سندیکا را می‌پرداخت اعضا نیز می‌توانستند بدهی خود به سازمان خصوصی‌سازی را به موقع پرداخت کنند.

پارسا با تاکید براینکه وقتی دولت به سندیکا بدهکار است نباید در دریافت مطالبات خود سخت‌گیری کند، تصریح کرد: در حال حاضر دولت ۲۲هزار میلیارد تومان بابت خرید تجهیزات و خدمات سندیکا به سازندگان تجهیزات، تولیدکنندگان برق و همچنین پیمانکاران آب و فاضلاب بدهکار است و اعضای سندیکا نیز در مقابل این طلب به بانک‌ها بدهکارند.

وی ادامه داد: در حالی که اعضای سندیکا بابت دریافت خسارت و حتی اصل طلب خود از دولت چیزی مطالبه نمی‌کنند بانک‌ها در قبال دریافت طلب خود تحمل نمی‌کنند و این مسئله بخش خصوصی را با چالش مواجه کرده است.

رئیس سندیکای برق خاطرنشان کرد: دولت باید راهکاری پیدا کند که در زمینه بدهی و طلبکاری‌ها تهاتر ایجاد شود وهمچنین بابت پرداخت خسارات نیز چاره‌ای بیندیشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز