خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت پس از بازگشت از داووس؛

شتاب‌گیری پروژه‌های نفتی با بهبود فضای سیاسی شکل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۶

حضور ایران در اجلاس داووس خیلی مثبت بود و واکنشی که شرکت های معتبر جهانی در این مورد داشتند نیز گواه این موضوع بوده است.

وزیر نفت با اشاره به علاقه مندی شرکت های بین المللی برای حضور در پروژه های صنعت نفت گفت: پروژه های صنعت نفت ایران با بهبود فضای سیاسی شتاب می گیرد.

به گزارش ایلنا، وزیر نفت پس از بازگشت از چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با مثبت خواندن حضور هیات ایرانی در این اجلاس، گفت: شرکت های معتبر نفتی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کردند.

زنگنه تاکید کرد: حضور ایران در اجلاس داووس خیلی مثبت بود و واکنشی که شرکت های معتبر جهانی در این مورد داشتند نیز گواه این موضوع بوده است.

وی با بیان این که با تعدادی از شرکت های نفتی که در عالی ترین سطوح در اجلاس داووس شرکت کرده بودند، دیدار و گفت و گو داشته ام، افزود: این شرکت ها علاقه مند به همکاری با ایران بودند و با تعداد زیادی از این شرکت ها برای انجام مذاکره قرار گذاشته شد.

وزیر نفت با بیان این که مذاکره با شرکت های بین المللی زمان بر است، گفت: پروژه های صنعت نفت با بهبود بیشتر فضای سیاسی شتاب می گیرد.

زنگنه گفت: با اجرایی شدن توافق نامه ژنو برداشته شدن تحریم های صنعت پتروشیمی آغاز شده و در این باره پیشرفت هایی داشته ایم.

مدل جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه دیگر آماده می شود
زنگنه با اشاره به این که مدل جدید قراردادهای نفتی ایران تا یک ماه آینده آماده می شود، گفت: بررسی نقاط قوت و ضعف ساختار قبلی قراردادهای بیع متقابل بیش از چهار ماه است که از سوی گروهی از متخصصان این حوزه در حال بررسی است.
وی با بیان این که شرایط جهان امروز از نظر بازار و رقبا تغییر کرده است، ادامه داد: در منطقه نیز مدل های دیگر قراردادی ملاک عمل قرار گرفته که این عوامل بررسی قراردادهای نفتی را ضروری کرده است.
وزیر نفت یادآور شد: در زمینه اصلاح قراردادهای نفتی در حال مذاکره با شرکت های نفتی دنیا هستیم تا نظرهای آن ها نیز گرفته شود.
زنگنه با تاکید بر این که در مدل قراردادی جدید به دنبال تحقق خواست حداکثری دولت و در عین حال رعایت جنبه برد - برد هستیم، تصریح کرد: تلاش می شود این مدل جدید قراردادی، جذابیت کافی برای شرکت ها هم داشته باشد.
وی ادامه داد: با آماده شدن پیشنهاد اولیه مدل قراردادی جدید نفتی اجلاسی با حضور صاحب نظران در تهران گذاشته و این مدل را به ارزیابی خواهیم گذاشت.
وزیر نفت با بیان این که در اجلاس یادشده نمایندگان شرکت های خارجی ها نیز می توانند حضور داشته باشند، افزود: در این زمینه اجلاس دیگری در لندن برگزار خواهد شد؛ پیش بینی می شود با نهایی شدن قراردادهای نفتی در دولت بتوانیم این نوع قرار دادها را در کشور عملیاتی کنیم.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز