خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توانیر؛

۶۰۰مگاوات تولید انرژی نو تا پایان سال آتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۷

۹۹ درصد تجهیزات حساس در داخل کشور ساخته شده و متخصصین داخلی رتبه بالایی را در سطح جهانی کسب کرده‌اند.

حائری گفت: طبق قانون بودجه ماباید به سمت انرژی های نو حرکت کنیم که در راستای این امر تا پایان سال آینده ۶۰۰ مگاوات انرژی نو بادی و خورشیدی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر در ششمین کنفرانس نیروگاه‌های برق با بیان اینکه صنعت برق کشور در زمینه تولید قدرت اول خاورمیانه است اظهار داشت: ما باظرفیت ۷۰ هزار مگاوات تولید و تنوع در نیروگاه‌ها از جمله بخار، گازی، سیکل ترکیبی، اتمی، بازی و خورشیدی از توانمندی های بالایی نیز در زمینه دارابودن متخصصین برق برخورداریم.

وی افزود: کشور ما جز شش یا هفت کشور سازنده توربین گازی در دنیا است که تماما از دانش بومی بهره گرفته است.

حائری خاطر نشان کرد: ۹۹ درصد تجهیزات حساس در داخل کشور ساخته می شود و مهمتر آنکه متخصصین ما در سطح جهانی رتبه های بالایی دارند.

وی ادامه داد: مادر زمینه محوریت تبادل انرژی در منطقه یعنی توان صادرات و واردات و همچنین استفاده از قابلیت جانبی واحدها و همچنین کنترل فرکانس شبکه ایران با اروپا قابل رقابت است.

وی در ادامه به بند ۱۹ قانون بودجه امسال اشاره و تصریح کرد: در قانون آمده است که ماباید به سمت انرژی های نو حرکت کنیم که در راستای این امر تا پایان سال آینده ۶۰۰ مگاوات انرژی نو بادی و خورشیدی خواهیم داشت.

حائری گفت: الان به جایی رسیده ایم که متخصصان باید با دانشگاه بیشتر مرتبط شده و تبادل مقاله داشته باشند و ضمن اینکه باید همواره ارزیابی کنیم که نیروگاهها فعالیت علمی داشته باشند و همچنین سعی کنیم کارهای تولید خود را در سطح بین الملل ارائه و کنفرانس بین المللی نیز برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز