خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا؛

اصلاح تعرفه‌های آب از دی ماه امسال اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۳

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه فقط ۲۵ درصد از قیمت تمام‌شده آب از مشترکین دریافت می‌شود، تاکید کرد: اصلاح تعرفه‌ها به صورت تدریجی و گام به گام خواهد بود تا ظرف چند سال آینده به قیمت واقعی خود برسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تصویب اصلاح تعرفه‌های آب از اول دی ماه امسال خبر داد و گفت: با افزایش هزینه‌های تولید آب و با توجه به فاصله زیاد تعرفه‌ها با قیمت واقعی تمام‌شده، ضروری بود تا اصلاحاتی در تعرفه‌ها داده شود.

به گزارش ایلنا، مهندس رحیم میدانی در نشست با مدیران آب و فاضلاب استان هرمزگان، با اشاره به اینکه فقط ۲۵ درصد از قیمت تمام‌شده آب از مشترکین دریافت می‌شود، تاکید کرد: اصلاح تعرفه‌ها به صورت تدریجی و گام به گام خواهد بود تا ظرف چند سال آینده به قیمت واقعی خود برسد. همچنین در این روند بیش‌ترین افزایش تعرفه‌ها متوجه مشترکین پرمصرف خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در خصوص تأثیر اصلاح تعرفه‌ها بر میزان مصرف آب توسط مشترکین، گفت: همچنان تا قیمت واقعی آب فاصله‌داریم و اصلاح تعرفه‌ها نیز تأثیر چندانی بر میزان مصرف نخواهد داشت.

وی افزود: بیشتر از اینکه تعرفه‌ها را به عنوان اهرم مصرف قرار دهیم، معتقدیم با فرهنگ سازی و دعوت مصرف‌کنندگان به استفاده بهینه از آب، بهتر می‌توانیم به هدفمان که قیمت واقعی آب است، دست یابیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در بودجه سال ۹۳ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی آب و پساب تولید شده از بخش خصوصی پیشنهاد دادیم که در لایحه فقط هزار میلیارد ریالِ آن مصوب شد.

میدانی در بازدید از آبشیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، افزود: در بحثخرید تضمینی بدلیل عدم تناسب بین تعرفه های آب و فاضلاب و تقاضای بخش خصوصی در مبلغ خرید تضمینی آب و پساب، نیازمند اعتبارات دولتی هستیم.

وی افزود: هر چه میزان این اعتبارات بیشتر افزایش یابد، می توانیم سرمایه گذاران بیشتری در بخش تولید آب و تصفیه فاضلاب جذب کنیم.

این مقام مسئول افزود: بنا داریم ساخت تصفیه خانه های فاضلاب کشور را از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز نماییم که در این زمینه اولویت اول مان پروژه های فاضلاب استان هرمزگان خواهد بود.

وی در ادامه، میزان اعتبارات سال ۹۳ در بخش آب و فاضلاب را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدون اوراق مشارکت اعلام کرد و گفت: در این بخش اعتبارات مصوب شده در حد اعتبارات سال ۹۲ بوده و افزایشی نداشته است.

میدانی تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بخش آبفا که بدلیل نبود و یا عدم تخصیص اعتبار طی سال های گذشته متوقف و یا روند اجرایی کندی داشته اند، در اولویت خواهد بود.

گفتنی است، بازدید از سد شمیل و نیان، مجتمع آبرسانی حسنلنگی، پروژه ایستگاه پمپاژ دامایی بندرعباس و بررسی وضعیت منابع آبی هرمزگان در نشست کمیته انسجام بخشی مدیران آب استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر نیرو به این استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز