خبرگزاری کار ایران

در پی احتمال افزایش قیمت تا ۴ برابری خوراک پتروشیمی‌ها مطرح شد؛

افزایش قیمت محصولات اوره، آمونیاک و متانول قطعی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۹۸

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی تاکید کرد: در صورتی که در قیمت گاز پتروشیمی‌ها افزایش داشته باشیم افزایش قیمت اوره، آمونیاک و متانول نیز قطعی خواهد بود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی بهترین قیمت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها را بین ۷ تا ۸ سنت دانست و گفت: قیمت خوراک مایع پتروشیمی ها باید از ۹۵ درصد به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد.

احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و مشکلات احتمالی که گریبانگیر صنایع پایین دستی خواهد شد، اظهار داشت: افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها اگر منطقی باشد و جلوی قدرت رقابت را نگیرد تاثیری در تامین مواد اولیه صنایع نخواهد داشت.

وی افزود: اگر افزایش قیمت خوراک غیر منطقی باشد سهام پتروشیمی‌ها در بورس با مشکل مواجه خواهد شد و همچنین منجر به کاهش انگیزه در صنایع پتروشیمی شده و در محصول نهایی نیز اثرگذار خواهد بود.

مهدوی بهترین قیمت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها را ۷ تا ۸ سنت و خوراک مایع را ۹۰ درصد فوب خلیج فارس دانست و تصریح کرد: در صورتی که در قیمت گاز پتروشیمی‌ها افزایش داشته باشیم قیمت اوره، آمونیاک و متانول نیز افزایش خواهد یافت و در دیگر محصولات تاثیری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه در صورت افزایش تا ۴ برابری قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و رسیدن به قیمت ۱۲ سنت تا چه میزان شاهد افزایش قیمت در سایر فرآورده‌ها علاوه بر محصولات اوره، آمونیاک و متانول خواهیم بود گفت: قطعا افزایش تا این میزان گرانی اکثر فرآورده‌ها را در پی خواهد داشت اما در حال حاضر امکان اعلام قیمت نهایی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه قرار است سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی تا ۸ سال آینده به ۷۵ میلیارد دلار برسد در صورت افزایش غیر منطقی قیمت خوراک پتروشیمی در بحثجذب سرمایه گذاری نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ادامه داد: در حال حاضر خوراک مایع در عربستان ۳۰ درصد زیر قیمت فوب خلیج فارس است لذا در صورتی که ما قیمت خوراک مایع را ۵ درصد کاهش ندهیم در بحثرقابت و جذب سرمایه‌‎گذاری مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

شایان ذکر است؛ تاکنون پیگیری‌های خبرنگار ایلنا جهت میزان افزایش محصولات پتروشیمی در صورت افزایش قیمت خوراک به نتیجه مطلوبی نرسیده و مسئولین امر از پاسخ دادن طفره می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز