خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران؛

آئین‌نامه بهینه سازی مصرف سوخت هنوز اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۹

بر اساس مذاکراتی که در طول دو روز با حضور وزرای صنعت و معدن و وزارت نفت انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که با چه روشی می‌توانیم در یک برنامه زمانی مشخص در چارچوب اسناد بالادستی کشور گام‌هایی را برداریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات فعلی در این حوزه را برطرف سازیم.

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: توسعه تکنولوژی بهینه سازی مصرف سوخت در صنعت نفت و خودرو سازی نیازمند سرمایه گذاری است که این امر مهم نیاز به همت همگانی و توسعه پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر عباس حسینی معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت گفت: استفاده از خودروهای درون سوز با بکارگیری از تکنولوژی های جدید زمینه را برای کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها فراهم می کند.

وی با بیان اینکه به کاهش آلایندگی به عنوان معضل در کلانشهرهای کشور توجه ویژه شده اظهار داشت: استراتژی از چاه تا چرخ برای رسیدن به یک راهبرد متوازن که هم صنعت خودرو به عنوان متولی سوخت در یک چارچوب معقول و زمان بند به صورت یکپارچه برای رسیدن به هدفمند کردن سبد سوخت کمک می کند.

حسنی ادامه داد: در این سبد مجموعه خودروهای بنزینی مورد توجه قرار گرفته همچنین ارتقای استانداردهای خودروهای صنایع آلاینده در سال های آتی و نیز توجه به ارایه راهکارهای متفاوت به ویژه برای کاهش آلودگی کلان شهر ها ناشی از کیفیت سوخت و خودروهای تولیدی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دبیر اجرایی این همایش گفت: بر اساس مذاکراتی که در طول دو روز با حضور وزرای صنعت و معدن و وزارت نفت انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که با چه روشی می‌توانیم در یک برنامه زمانی مشخص در چارچوب اسناد بالادستی کشور گام‌هایی را برداریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات فعلی در این حوزه را برطرف سازیم.

وی با اشاره به سبد سوخت در کشور گفت: در سبد سوخت مصوب در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت که با همکاری مجموعه صنعت نفت و خودرو تهیه شد به این نتیجه رسیدند که الگوی مصرف را رعایت نمایند اما همچنان این آیین نامه اجرایی نشده و امیدواریم ظرف این سال‌ها به مرحله اجرایی برسد.

حسینی خاطرنشان کرد: سهم هر بخش از تکنولوژی‌های قابل دستیابی در داخل کشور تهیه شده و ما در بخشی از این ها مزیت هایی که داریم به طوری که در حوزه پایه گازسوز که به عنوان کشوری پیشرو در تولید موتورهای پایه گاز سوز حضور داریم قطعا بخشی از این سبد به CNGاختصاص می یابد.

وی ادامه داد: توسعه تکنولوژی سوخت در صنعت نفت و خودرو سازی نیازمند سرمایه گذاری است که این امر مهم نیاز به همت همگانی و توسعه پایدار دارد.

یادآور می شود؛ در همایش هشتمین کنفرانس بین المللی موتورهای درون سوز و نفت بیش از ۱۸۷ مقاله ارایه شده که از بین آنها ۱۰۷ مقاله پذیرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز