خبرگزاری کار ایران

عبور مصرف سوخت مایع نیروگاههای کشور از مرز ٢٥ میلیارد لیتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۵

امسال با توجه به افزایش مصارف گازطبیعی در بخش خانگی و محدودیتهای تامین آن، ٣, ٢ میلیارد مترمکعب گاز(٩درصد) کمتر به نیروگاهها تحویل شد.

مصرف سوخت مایع نیروگاههای کشور، امسال با ٢٥ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، از مرز ٢٥ میلیارد لیتر گذشت.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: این میزان مصرف سوخت مایع بی سابقه است و در قیاس با مدت مشابه سال پیش، پنج میلیارد لیتر افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش: امسال نفت گاز بیشترین میزان سوخت مایع نیروگاهی را به خود اختصاص داده به گونه ای که مصرف این فرآورده در قیاس با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶٠ درصدی برخوردار شده است.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: امسال با توجه به افزایش مصارف گازطبیعی در بخش خانگی و محدودیتهای تامین آن، ٣, ٢ میلیارد مترمکعب گاز(٩درصد) کمتر به نیروگاهها تحویل شد.

این شرکت با تامین بیش از ٢٥ میلیارد لیتر سوخت مایع توانست از ایجاد مشکل کمبود سوخت نیروگاهها جلوگیری کند و این روند را ادامه دهد.

در بهمن ماه امسال باوجود کاهش ۴٠ درصدی تحویل گاز به بخش نیروگاهی، این کمبود با سوخت مایع جبران شده است.

تامین سوخت اعم از گاز طییعی و سوخت مایع(نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و بنزین) برای همه بخشهای مصرف کننده بویژه در فصول سرد سال، یکی از مهمترین وظایف وزارت نفت است که با تلاش دو شرکت اصلی این وزارتخانه، یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز ایران انجام می شود.

در این میان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که از بخشهای اصلی شرکت ملی پالایش و پخش است، مسئولیتی مهم دارد و آن توزیع انواع فرآورده های نفتی به مبادی مصرف بویِژه نیروگاههای برق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز