خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان؛

قرارداد صادرات ۱۰۰ مگاوات برق به پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۴۶

راندمان نیروگاه چابهار را ۳۰ درصد است و با راه اندازی سیکل ترکیبی راندمان تولید برق نیروگاه به بیش از ۴۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با راه اندازی سیکل ترکیبی راندمان تولید برق نیروگاه به بیش از ۴۵ درصد خواهد رسید، گفت: در حال حاضر ۷۰ مگاوات ساعت برق از این منطقه به پاکستان صادر می‌‌شود که این میزان به۱۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محب علی رزاق جاهد مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در جریان بازدید خبرنگاران از نیروگاه چابهار در تشریح وضعیت نیروگاه با بیان اینکه اسفند ۸۷ اولین توربین V۹۴.۲ این نیروگاه سنکرون شد، اظهار داشت: این نیروگاه از دو واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی تشکیل شده که در ابتدای سال ۹۳ عملیات اجرایی آن برای تبدیل به سیکل ترکیبی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروگاه چابهار ۲واحد گازی و یک واحد بخاری دارد که واحدهای گازی در حال برق رسانی و واحد بخار در سال ۹۳ به بهره برداری رسیده و قابل توسعه به دو واحد ۱۵۹ مگاواتی خواهد بود.

جاهد با اشاره به فاصله هزار کیلومتری شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وسعت زیاد استان در ۳ نقطه در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار نیروگاه وجود دارد و شش واحد نیروگاهی کوچک نیز در منطقه کنارک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه چابهار بزرگترین نیروگاه استان است، افزود: در سال جاری این نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر این نیروگاه ۳۵ تا ۴۰ درصد کل برق استان را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیک بار استان ۱۱۸۰مگاوات در مردادماه امسال بوده است، گفت: از ۱۱۸۰ مگاوات مصرف برق در استان ۳۷۰ مگاوات مصرف مربوط به چابهار است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای زابل، زاهدان و پارس کمبود تولید ۳۵۰ مگاوات وجود دارد که از شبکه سراسری تامین می شود.

جاهد در ادامه با بیان اینکه ۷۰ مگاوات ساعت برق از این منطقه به پاکستان صادر می‌‌شود، گفت: قرارداد صادرات ۱۰۰ مگاوات انرژی به امضا رسیده که در اسرع وقت اجرایی می شود ضمن اینکه صادرات در تمام فصول وجود دارد اما در زمان کمبود برق اولویت ما تامین برق مشترکین داخلی است.

وی قیمت هر کیلو وات ساعت برق صادراتی را بین ۷ تا ۱۰ سنت اعلام کرد و گفت: قیمت برق بستگی به شرایط متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان راندمان نیروگاه چابهار را ۳۰ درصد عنوان و ادامه داد: با راه اندازی سیکل ترکیبی راندمان تولید برق نیروگاه به بیش از ۴۵ درصد خواهد رسید.

جاهد همچنین گفت: راندمان نیروگاه‌های قدیمی این استان ۲۵ درصد و تلفات نیز در بخش انتقال ۴.۵ درصد است که تا افق ۱۴۰۴ باید به ۱.۵ درصد برسد.

یادآور می شود؛ احداثنیروگاه سیکل ترکیبی چابهار(بخش گاز) در استان سیستان و بلوچستان - کیلومتر ۱۵ جاده چابهار ایرانشهر در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار شامل ۲ واحد اسمی ۳۱۵ مگاوات توسط سازمان توسعه برق ایران اجرا گردیده و با اجرای بخش بخار در آینده(یک واحد بخاری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاوات) واحدهای گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی معادل بیش از ۴۱۵ مگاوات خواهد شد.

در حال حاضر حدود ۳۰ درصد مصرف انرژی استان توسط این نیروگاه تامین می شود.

شایات ذکر است؛ پراکندگی مشترکین در استان سیستان و بلو چستان ۳.۳ مشترک در هر کیلومتر مربع در حالی که در کشور این میزان ۱۷.۴ مشترک است.

همچنین میزان مصرف انرژی در کل کشور در سال ۹۱،۲۵۳۶۳۰مگاوات ساعت بوده که ۵۳۰۶ مگاوات مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده و پیک مصرف همزان در استان در سال ۹۲،۱۰۷۵ مگاوات و در کل کشور ۴۶۳۴۴ بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز