خبرگزاری کار ایران

توان تولید روزانه گازوییل یورو ۴ به ۲۰ میلیون لیتر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۴۴

مجموع تولید گازوییل یورو ۴ کشور با اتمام طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک و افزوده شدن روزانه ۱۰ میلیون لیتر گازوییل یورو ۴ به بیش از ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

آخرین مرحله طرح توسعه و افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با بهره برداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در این خصوص گفت: با بهره برداری از این واحد روزانه ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ و گوگرد کمتر از ۵۰ جزء در میلیون تولید و در بازار توزیع می شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد روزانه ۵۰ تن گوگرد از گازوییل استحصال و به صورت گوگرد جامد به بازار عرضه می شود.

به گفته کاظمی، گازوئیل تولید شده پالایشگاه امام خمینی(ره) همراه ۱۱ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ تولیدی شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران که از حدود یک سال قبل در حال توزیع می باشد، در مجموع روزانه بیش از ۲۰ درصد گازوئیل مورد نیاز کشور را تامین می کند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی توزیع گازوئیل یورو ۴ تولیدی در این دو پالایشگاه در کلانشهرهای کشور به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی به ویژه اکسید گوگرد انجام شده و در حال تکمیل است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش، طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یک مجموعه کامل پالایشگاهی جدید که با هدف افزایش ظرفیت پالایشگاه موجود از ۱۷۰ هزار بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز و ارتقای کیفی محصولات اجرا شده است.

با بهره برداری کامل از این طرح و پالایشگاه موجود علاوه بر تولید و عرضه روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین پاک و ۱۰ میلیون لیتر نفت گاز یورو ۴، روزانه حدود ۶۰۰ تن گوگرد از محصولات تولیدی حذف و استحصال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز