خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور؛

رفع اخذ تضامین بانکی عاملی موثر درسرعت سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۱۸

توسعه مشارکت بخش خصوصی یکی از روش‌های نوین تامین منابع مالی است که خوشبختانه این شیوه رو به پیشرفت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور کاهش بروکراسی در صندوق توسعه ملی و رفع اخذ تضامین بانکی را در عواملی موثر درسرعت سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب را در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رفع اخذ تضامین بانکی نیز می‌تواند به سرعت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب کمک کند، تصریح کرد: افزایش سقف خرید تضمینی و پساب یکی از موضوعات مهم است که متاسفانه در این زمینه توفیق چندانی حاصل نشده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در نشستی که به منظور امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب با مسئولین بخش خصوصی برگزار شد، گفت: توسعه مشارکت بخش خصوصی یکی از روش‌های نوین تامین منابع مالی است که خوشبختانه این شیوه رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری خود را به روش BOT و BOO و بیع متقابل انجام می‌دهیم، افزود: در ماده ۱۴۰ قانون، استفاده از پسآب تاکید شده بنابراین تلاش می‌شود تا برنامه‌هایی برای ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب کشور ایجاد شود بنابراین امید است در سال ۹۳ در قوانین بودجه آثار حضور بخش خصوصی را بیش از پیش ببینیم.

جانباز با ابراز امیدواری از اینکه در سال ۹۳ در قوانین بودجه آثار حضور بخش خصوصی را بیش از پیش ببینیم ادامه داد: خرید تضمینی آب از تاسیسات نمک زدایی یکی از روش‌های مناسب برای تامین آب در کشور است بنابراین نیاز است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند لذا تلاش می‌شود تمام نواقص‌ احتمالی قراردادها به حداقل رسیده و قراردادها به روز شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۶ پروژه در بخش آب و فاضلاب به روش BOT و BOO و بیع متقابل و با حجم ۲۳۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد امضا شده تصریح کرد:: با توجه به کمبود آب در کشور، بخش خصوصی برای انتقال آب ورود پیدا کرده و استقبال خوبی از این موضوع داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: در سال ۹۳ با رویکرد مدیریت تقاضا، بخش خصوصی استقبال زیادی از سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب از خود نشان دهد.

وی از وزیر نیرو خواست که به صورت مستقل جلسه‌ای با مسئولان صندوق توسعه ملی برگزار کند تا مشکلات را برای آنها بازگو کنیم.

جانباز ادامه داد: باید پیگیر کاهش بروکراسی در صندوق توسعه ملی باشیم زیرا این روند سرعت سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب را در کشور افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه رفع اخذ تضامین بانکی نیز می‌تواند به سرعت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب کمک کند، تصریح کرد: افزایش سقف خرید تضمینی و پساب یکی از موضوعات مهم است که متاسفانه در این زمینه توفیق چندانی حاصل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز