خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت:

پتروشیمی بیش از تحریم از نحوه غلط خصوصی سازی ضربه خورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۱۰

تحقیقاتی که در شرکت ملی پتروشیمی انجام شد نشان می دهد این صنعت تنها ٣ درصد از تحریمها ضربه خورد / امید است با حمایت منابع خارجی، صنعت نفت به توسعه و شکوفایی برسد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: صنعت پتروشیمی بیش از تحریم از نحوه غلط خصوصی سازی ضربه خورده است.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حالی سال جدید برنامه ششم توسعه را پیش رو داریم که تنها درصد اندکی از اهداف برنامه پنجم در بخش نفت محقق شد.

وی افزود: با توجه به اجرای ناقص برنامه های توسعه امکان تحقق اهداف سند چشم انداز بعید است.

معظمی با بیان این که نمی توان کشور را با تولید روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت اداره کرد، افزود: دولت تدبیر وامید حرکت در جهت تعامل بیشتر با صحنه بین المللی را شروع کرد که امید است آثار مثبت آن درسال جدید بخصوص در صنعت نفت دیده شود.

وی با بیان این که منابع داخلی کشور جوابگوی توسعه صنعت عظیم نفت نیست، تصریح کرد: امید است با حمایت منابع خارجی، صنعت نفت به توسعه و شکوفایی برسد.

معظمی نحوه اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها و اصل ۴۴ را یادآور شد و افزود: اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها به جای افزایش تولید در کشور سبب ضد تولید شد.

وی افزود: اجرای نادرست اصل۴۴نیز سبب شد صنعت نفت بیشترین آسیب را از نحوه خصوصی سازی ببیند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزرات نفت با تاکید بر این که وزارت نفت مخالف خصوصی سازی نیست، گفت: قانون باید در این زمینه درست اجرا شود، نه این که شرکتها بابت رد دیون واگذار شوند.

وی با با بیان این که صنعت پتروشیمی بیش از تحریم از نحوه غلط خصوصی سازی ضربه خورده است، افزود: تحقیقاتی که در شرکت ملی پتروشیمی انجام شد نشان می دهد این صنعت تنها ٣ درصد از تحریمها ضربه خورد.

معظمی با اشاره به این که نمی خواهم نقش تحریمها را در توسعه نیافتن صنعت نفت و اقتصاد کشور نادیده بگیرم، افزود: توسعه صنعت نفت طی سالهای گذشته بیش از این که از کمبود منابع مالی رنج ببرد، از نحوه مدیریت رنج برده است که آثار آن به خوبی قابل مشاهده است.

موتور خاموش نفت دوباره روشن می شود

وی به مشکلات صنعت نفت در ۶ ماه گذشته اشاره کردو گفت: طی این مدت بیشتروقت ماصرف اصلاح مصوبات گذشته شد تا راهکاری برای آن ارائه دهیم.

معظمی این مشکلات را تنها متوجه صنعت نفت ندانست و گفت: هم اکنون وزراتخانه های دیگر همانند وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو و دیگر بخشهای اقتصادی کشور نیزبا این مشکلات روبرو هستند.

وی صنعت نفت را موتور محرکه اقتصاد کشور دانست و گفت: امیدواریم این موتور که خاموش شده بود دوباره روشن شود و آثار آن در زندگی مردم ملاحظه شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف این سیاست که روی تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص داخلی تاکید دارد باید تلاش و کار را دو چندان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز