خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

تامین ۹۵ درصد از نیازهای صنعت آّب در داخل کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۸۸

نقش آب و برق در توسعه ملی و ارتقاء کیفیت زندگی و رفاه مردم غیر قابل انکار بوده و زندگی و گردش چرخ های اقتصادی در تمام بخش ها بدون آنها امکان پذیر نیست.

وزیر نیرو از تامین نوده و پنج درصد نیازهای صنعت آب و ۹۰ درصد نیازهای صنعت برق امروز در داخل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور رییس جمهوری در جمع معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو و توجه ویژه دولت به صنعت آب و برق کشور، گفت: برگزاری ششمین نشست شورای عالی آب در دولت یازدهم که سیزدهمین نشست این شورا از زمان شکل گیری آن تاکنون است و نیز طرح مباحثمربوط به موضوع آب کشور در نخستین نشست های هیات وزیران در دولت تدبیر و امید و ایجاد کارگروه ویژه برای نجات دریاچه ارومیه و تالاب های کشور نشان دهنده حساسیت و اهمیت مسائل صنعت آب و برق برای دولت است.

وزیر نیرو، صنعت آب و برق را زیر ساختی برای همه زیرساخت های کشور دانست و تصریح کرد: نقش آب و برق در توسعه ملی و ارتقاء کیفیت زندگی و رفاه مردم غیر قابل انکار بوده و زندگی و گردش چرخ های اقتصادی در تمام بخش ها بدون آنها امکان پذیر نیست.

چیت چیان با اشاره به اینکه آب و برق دو خدمتی است که به صورت سراسری و در هر جای کشور آحاد مردم را به صورت لحظه ای، مستمر و دائمی تحت پوشش قرار می دهد، گفت: برق قابلیت ذخیره سازی در مقیاس های بزرگ را نداشته و صنعت برق باید این آمادگی را داشته باشد که همزمان با نوسان های مصرف مردم در شب و روز، بدون حتی یک ثانیه فاصله از الگوی مصرف، پیروی کند.

وزیر نیرو محدودیت منابع آبی، مسائل اقتصادی و نامتوازن بودن منابع و هزینه های صنعت آب و برق را از چالشهای اصلی این صنعت برشمرد و خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته نظام بنگاه داری در صنعت آب و برق آسیب دیده و درآمد شرکت ها مختص به خودشان نبوده است در حالی که این امر با ماهیت بنگاه داری صنعت همخوانی ندارد.

وی با اشاره به کاهش شدید سرمایه گذاری که از سال ۸۸ تاکنون وزارت نیرو را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: انحلال مرکز آموزش مدیریت صنعت آب و برق و انتزاع دانشگاه صنعت آب و برق و واگذاری آن به وزارت علوم موجب شده است که تمام سرمایه دانشی وزارت نیرو از آن سلب شود اما با وجود این چالشها به دلیل پایه های استوار و نیروی انسانی بسیار غنی در صنعت آب وبرق تاکنون در روند ارائه خدمات مشکلی ایجاد نشده و امیدواریم با بازسازی بخش های آسیب دیده، این صنعت بتواند نقش خود را در توسعه آینده کشور به خوبی ایفا کند.

چیت چیان با بیان اینکه صنعت آب و برق دارای بلوغ فنی و مدیریتی و پایه های مستحکم و فناوری ملی است و بیش از ۹۵ درصد نیازهای صنعت آب و ۹۰ درصد نیازهای صنعت برق امروز در داخل کشور تامین می شود، گفت: توانمندسازی اقتصادی صنعت آب و برق، پایین آوردن تلفات و افزایش کارآیی در سطح صنعت آب و برق و نیز ایجاد ارتباط با علم و فناوری و تولید ثروت و دانش از راهبردهای مهم وزارت نیرو در برنامه راهبردی تدوین شده از سوی این وزارتخانه است که با مشارکت ۴۰۰ نفر از متخصصان صنعت آب و برق و با استفاده از تجربه های ۳۵ سال گذشته و مطابق با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه فعالیت های صنعت آب و برق باید به گونه ای ساماندهی شود که پاسخگوی رفاه مردم و موجب تقویت زیر ساخت ها در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و توسعه ملی شود، تاکید کرد: صنعت آب و برق کشور ماموریت های خود را به بهترین شکل انجام داده و نخواهد گذاشت امور مردم و فعالیت های صنعتی و کشاورزی تحت تاثیر خدمات صنعت آب و برق متوقف شود.

همچنین در این جلسه معاون برق، معاون آب و معاون برنامه ریزی و بودجه وزارت نیرو گزارشی از عملکرد حوزه های تحت مدیریت خود ارائه و مشکلات این بخش ها را با رییس جمهور درمیان گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز