خبرگزاری کار ایران

بخش خصوصی ساخت ۹۲۰مگاوات نیروگاه تجدید پذیر را برعهده دارد

کد خبر : ۱۵۸۶۷۲

وزیر نیرو از کاهش تلفات انرژی به میزان ۲۵ درصد و کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل ایجاد نیروگاه های خورشیدی خبر داد.

وزیر نیرو گفت: سال گذشته برای تولید ۹۲۰ مگاوات برق با بخش خصوصی قرارداد امضا شده و بخش عمده ساخت چنین نیروگاه هایی به استان خراسان رضوی مربوط می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حمید چیت چیان اظهار داشت: تولید یک کیلووات برق توسط نیروگاه خورشیدی حدود یک چهارم لیتر گازوییل معادل ۲۰ سنت در نیروگاه ها کمتر مصرف می شود.

وی از آغاز به کار ساخت نیروگاه تجدید پذیر در شهرستان خواف استان خراسان رضوی خبر داد.

پروژه های دیسپاچینگ انتقال منطقه شمال شرق کشور و فوق توزیع مشهد، مرحله سوم نیروگاه ۱۱۰ کیلوواتی خورشیدی الهیه و تکمیل طرح اتوماسیون پست های فوق توزیع مشهد از برنامه های مورد افتتاح وزیر نیرو در استان خراسان رضوی بود.

چیت چیان اضافه کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را تحت عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند، باید اذعان کرد که شرکت برق منطقه ای خراسان در مسیر فرهنگ استفاده درست از منابع انرژی پاک قدم برداشته است و این شرکت می تواند برای سایر شرکت های برق کشور الگو باشد.

وزیر نیرو در ارتباط با توسعه انرژی خورشیدی و ایجاد نیروگاه خورشیدی الهیه در مشهد گفت: ظرفیت ۱۱۰ کیلوواتی این نیروگاه مورد توجه نیست بلکه بهره گیری از انرژی خورشیدی برای کشور ما اهمیت بیشتری دارد.

وی از کاهش تلفات انرژی به میزان ۲۵ درصد و کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل ایجاد نیروگاه های خورشیدی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز