خبرگزاری کار ایران

با اولویت احصای نیازهای بهره‌برداران صورت گرفت؛

تدوین نقشه راه پژوهش در صنعت آب کشور

کد خبر : ۱۶۰۲۵۹

جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری به‌منظور پیشگیری از هدررفت زمان و سرمایه‏‌های ملی، افزایش بهره‏‌وری حوزه پژوهش و حل چالش‏‌های صنعت آب کشور در سطح ملی و استانی با مدنظر قراردادن اسناد بالادستی و دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور، از دیگر اهداف مترتب بر تدوین نقشه راه پژوهشی صنعت آب کشور هستند.

رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران از تدوین نقشه راه پژوهش در صنعت آب کشور با اولویت احصای نیازهای بهره‌برداران این صنعت خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حمیدرضا شفیعی گفت: نقشه راه تحقیقات آب کشور، مجموعه‏‌ای جامع، هماهنگ، پویا و آینده‏‌نگر است که شامل مبانی، اهداف، سیاست‏‌ها و راهبردها، ساختارها و الزام‌های تحول راهبردی علم و فناوری مبتنی بر ارزش‏‌های اسلامی برای دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور می‌شود.

وی افزود: در ترسیم این نقشه راه کوشش شده است که با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز تحقیقات در بخش آب کشور طی برنامه پنجم توسعه کشور تبیین شود.

وی درباره ضرورت تدوین نقشه راه پژوهشی صنعت آب کشور، گفت: علم و فناوری از زیرساخت‌های مهم پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه‌های مختلف است و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مستلزم پیشرفتی همه‌جانبه در علم است که تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه پیمودن مسیر، منابع و امکانات لازم و الزام‌های طی این مسیر، به‌طور شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

شفیعی درباره اهداف نقشه راه پژوهش در صنعت آب کشور، گفت: یکپارچه‏‌سازی و همسوسازی اولویت‏‌های پژوهش و فناوری صنعت آب در راستای سیاست‏‌ها و برنامه‏‌های ملی بخش آب کشور در حوزه علم و فناوری، تقویت تقاضامحوری و پاسخ‌گویی پژوهش و فناوری به نیازهای عملیاتی و طرح‏‌های توسعه‏‌ای صنعت آب، توسعه همکاری‏‌های همه‌جانبه با نهادهای صنعتی و علمی و فنی داخلی و خارج از کشور به‌منظور کاهش تهدیدها و چالش‏‌های بالقوه و بالفعل صنعت آب و تقویت و حمایت از پژوهشگران، نوآوران و مخترعان در جهت اهداف و نیازهای صنعت آب، ازجمله اهداف این نقشه راه هستند.

رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه گفت: جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری به‌منظور پیشگیری از هدررفت زمان و سرمایه‏‌های ملی، افزایش بهره‏‌وری حوزه پژوهش و حل چالش‏‌های صنعت آب کشور در سطح ملی و استانی با مدنظر قراردادن اسناد بالادستی و دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور، از دیگر اهداف مترتب بر تدوین نقشه راه پژوهشی صنعت آب کشور هستند.

شفیعی در ادامه به دستاوردهای این نقشه راه پرداخت و گفت: هم‌اکنون نمی‌توان به دستاوردهای مشخص و ملموسی اشاره کرد؛ چراکه دستیابی به اهداف اعلام شده، در درازمدت صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: آنچه هم‌اکنون به‌عنوان دستاورد می‌توان به آن اشاره کرد، شامل تقویت و اصلاح ساختارها و فرآیندهای تحقق پژوهش‌های کاربردی، تدوین اولویت نیازهای تحقیقاتی صنعت آب کشور و ساماندهی اعتبارها با هدف مدیریت تحقیقات آب کشور(مالی و محتوایی)، بسترسازی تحقق پروژه‌های تقاضامحور و سفارشی و اصلاح ساختارها، انسجام‌بخشی و جهت‌دهی پیشنهاد پروژه‌های واصله در راستای اولویت‌های تحقیقاتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز