خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا؛

دلار پتروشیمی‌ها فضای بازار ارز را مثبت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۶۰

سال ۹۲ نسبت به سال ماقبل آن در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و روغن و پارافین رشد بیشتری داشته ایم بطوری که در برخی اقلام ۱.۷ درصد و در کل ۳ درصد رشد داشته ایم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ضمن مثبت دانستن تامین بخشی از ارز بازار از سوی پتروشیمی‌ها میزان صادرات محصولات پتروشیمی را در سال گذشته قابل قبول خواند.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات ارز توسط پتروشیمی‌ها اظهار داشت: واردات ارز در ۵ شکل تعریف شده که واردات ارز در قبال صادرات محصول یکی از ۵ روش تعیین شده است و در این راستا بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز مجوز داده که بتوانند اقدام به عرضه ارز پتروشیمی‌ها کنند.

وی افزود: عرضه زیاد ارز در بازار وضعیت بازار را بهم نمی‌ریزد بلکه عرضه زیاد منجر به کاهش نرخ ارز شده و به نفع کشور بوده و قیمت های بازار را حفظ کرده و تعادل را در پی خواهد داشت.

خسروجردی با بیان اینکه پتروشیمی نیاز دارد که در کنار صادرات واردات نیز داشته باشد، به مشکلات پیمان ارزی برای صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: بر اساس پیمان ارزی باید ارز وارد شده به کشور در اتاق مبادلات ارزی عرضه می شد مشکلاتی را برای صادرکنندگان بوجود آورده بود.

وی در ادامه به متناسب بودن صادرات محصولات پتروشیمی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: سال ۹۲ نسبت به سال ماقبل آن در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و روغن و پارافین رشد بیشتری داشته ایم بطوری که در برخی اقلام ۱.۷ درصد و در کل ۳ درصد رشد داشته ایم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در ۴ ماه آخر سال توانستیم کم و کسری ۸ ماه اول را جبران کرده و صادرات خوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی موانع بخش داخلی روان سازی شده و ۷۰ درصد موانع صادراتی رفع شده لذا در سال جدید وضعیت و شانس بهتری نسبت به سال گذشته برای صادرات خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز