خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نیشابور در گفت‌وگو با ایلنا:

اروپا بهترین مقصد گاز صادراتی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۹۰

چنانچه ۵ فاز وعده داده شده پارس جنوبی تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد صادرات گازخواهیم داشت مگر اینکه پالایشگاه یا مجتمع جدید پتروشیمی احداثشود.

به گفته یک عضو کمیسیون انرژی مجلس چنانچه تا پایان سال آتی۵ فاز پارس جنوبی به بهره برداری برسند با مازاد تولید گاز مواجه بوده و نیاز به صادرات داریم که بهترین گزینه اروپاست.

علی مروی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به اروپا و تدابیر اندیشیده شده در این زمینه که با مشکلی همچون قرارداد گازی با پاکستان مواجه نشویم، اظهار داشت: صادرات نفت به اروپا طبق قراردادهای جدید نفتی انجام می‌شود و قطعا مشکلی مشابه صادرات گاز از کشور پاکستان نخواهیم داشت.

وی افزود: طبق آخرین خبر در مورد قرارداد گازی با پاکستان قرار است که این کشور نسبت به سهم خود از احداثو توسعه خط لوله اقدام کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه بخشی از تعلل طرف پاکستانی در زمینه خط لوله یاد شده مربوط به مشکل تحریم‌ها بوده است.

این عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: قطعا زمانی که فازهای پارس جنوبی به بهره برداری برسند تولید کشور مازاد بوده و نیازبه صادرات خواهیم داشت ضمن اینکه چنانچه ۵ فاز وعده داده شده پارس جنوبی تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد صادرات گازخواهیم داشت مگر اینکه پالایشگاه یا مجتمع جدید پتروشیمی احداثشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز