خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در اجلاس سیکا؛

وزیر نفت عازم شانگهای چین شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۱۲

در اجلاس سیکا ٢٢ کشور شرکت می‌کنند و در این سفر ملاقات‌های جانبی با سران برخی از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز خواهیم داشت.

وزیر نفت به همراه حسن روحانی، رییس جمهوری صبح امروز(سه شنبه، ٣٠ اردیبهشت) برای شرکت در چهارمین نشست سران تعامل و اقدامهای اعتمادسازی در آسیا(سیکا) عازم شانگهای چین شد.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، اکبر ترکان، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون، دستیار ویژه رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

حسن روحانی پیش از عزیمت به چین، در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور شرکت در اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا(سیکا) که در شهر شانگهای برگزار می‌شود، سفری دو روزه به چین خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه " به دعوت رئیس‌جمهور محترم چین به این سفر خواهم رفت "، اظهار کرد: روابط با چین برای ایران اهمیت دارد. در سفر خود به این کشور، علاوه بر شرکت در اجلاس سیکا، دیدارهایی نیز برای تحکیم روابط دو کشور انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت این سفر، گفت: در این سفر، شرکت در اجلاس اهمیت دارد، زیرا روز‌به‌روز جایگاه کنفرانس‌های قاره‌ای و منطقه‌ای از نظر سازمان ملل و جامعه جهانی و نیز تأثیر بر صلح، ثبات و تجارت منطقه افزایش می‌یابد همچنین روابط ما با کشور چین اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به اینکه " سال‌هاست روابط تجاری و اقتصادی ایران به سمت شرق است "، تاکید کرد: در شرق، کشورهایی از جمله ژاپن، چین و هند برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند و ما با همه این کشورها روابط گسترده‌ای در بخش‌های تجاری، انرژی، صنایع، علمی و تکنولوژی داریم.

وی با بیان اینکه " در همه زمینه‌ها روابط ما با چین خوب است "، اظهار کرد: این روابط باید رو به گسترش باشد، چراکه چین از کشورهای عضو ١ + ٥ است و در مذاکره های هسته‌ای با هم مذاکره می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری گفت: در اجلاس سیکا ٢٢ کشور شرکت می‌کنند و در این سفر ملاقات‌های جانبی با سران برخی از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز خواهیم داشت.

اجلاس سیکا روز چهارشنبه(٣١ اردیبهشت) در دو نوبت صبح و عصر در شانگهای برگزار می شود که رییس جمهوری اسلامی ایران از جمله سخنرانان اصلی این اجلاس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز