خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا؛

عرضه مجدد نفت خام در بورس انرژی تا ۲ هفته دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۷۴

اکثر این پالایشگاه ها مینی ریفاینری هستند و علاوه بر نفت خام از میعانات گازی، نفتنا نیز استفاده می کنند ضمن اینکه نفت خام قابل عرضه در بورس انرژی سبک است و این پالایشگاه ها با میعانات گازی نیز سازگارند.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی گفت: عرضه نفت خام در بورس انرژی بعد از انجام مراحل تعمیر و اورحال از سر گرفته می شود و عدم عرضه آن دلیل دیگری ندارد.

بابک باقری، رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دلایل توقف عرضه نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: طبق اعلام پالایشگاه تبریز این پالایشگاه به مدت ۳ هفته در وضعیت اورحال و تعمیر بخش های عملیاتی قرار گرفته و بعد از گذشت این مدت دوباره عرضه نفت خام در بورس انرژی از سرگرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط پالایشگاه تبریز بازوی بارگیری نفت خام به وسیله تانکر دارد و می تواند محموله بورس انرژی را تحویل دهد، تصریح کرد: قرار است به دستور وزیر نفت در پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان و شیراز هم بازوی بارگیری نصب شود که مراحل آن در حال انجام است تا تحویل محموله نفت خام از نقاط متعدد انجام شود.

باقری افزود: طی مدت ۲۵ روز عرضه نفت خام معمولا روزی ۲۹۲۰ بشکه عرضه شده است.

وی در خصوص اینکه آیا برای پالایشگاه هایی که از نفت خام به عنوان سوخت استفاده می کردند به خاطر این توقف عرضه مشکلی به وجود نیامده گفت: اکثر این پالایشگاه ها مینی ریفاینری هستند و علاوه بر نفت خام از میعانات گازی، نفتنا نیز استفاده می کنند ضمن اینکه نفت خام قابل عرضه در بورس انرژی سبک است و این پالایشگاه ها با میعانات گازی نیز سازگارند.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی یادآور شد: عرضه نفت خام در بورس انرژی بعد از طی مراحل تعمیر، نگهداری و اورحال بخش ها بعد از طی مدت ۳ هفته از سرگرفته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز