خبرگزاری کار ایران

بهای نفت در آستانه نشست اوپک کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۳۲

به تدریج شاهد افزایش تقاضای نفت در سطح جهانی هستیم و انتظار دارم که در نشست روز چهارشنبه اوپک، بحثهای اصلی پیرامون ظرفیت اضافی عرضه نفت باشد.

افزایش ارزش دلار و تلاش معامله گران برای سودبری از رشد قیمت نفت در روزهای گذشته سبب شد بهای این کالا در آستانه نشست اوپک کاهش یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، افزایش ارزش دلار از یک سو و تلاش معامله گران برای سودبری از رشد بهای نفت در روزهای گذشته از سوی دیگر، سبب شد بهای این کالا در معاملات روز سه شنبه(۲۰ خرداد ماه) با کاهش رو به رو باشد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه(۱۹ خرداد ماه) به ۱۰۹ دلار و ۹۹ سنت رسیده بود که بالاترین سطح بهای آن در دو هفته گذشته به شمار می آید.

در معاملات روز سه شنبه، بهای هر بشکه نفت خام برنت با ۴۷ سنت کاهش، در سطح ۱۰۹ دلار و ۵۲ سنت تثبیت شد. در معاملات میان روز، بهای این شاخص به ۱۱۰ دلار و ۳۲ سنت افزایش یافته بود.

در بازار آمریکا نیز بهای هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی این کشور با ۶ سنت کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۳۵ سنت رسید.

فعالان بازار نفت با دقت تحولات نشست چهارشنبه(۲۱ خرداد ماه) اوپک در وین اتریش را زیر نظر دارند. پیش بینی می شود که سطح تولید این سازمان تثبیت شود.

کارل لری، رئیس شرکت آمریکایی اویل اوتلوک گفت: به تدریج شاهد افزایش تقاضای نفت در سطح جهانی هستیم و انتظار دارم که در نشست روز چهارشنبه اوپک، بحثهای اصلی پیرامون ظرفیت اضافی عرضه نفت باشد.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات اعلام کرد که سطح بهای نفت برای اعضای اوپک مطلوب است و این گروه کمبودی در زمینه عرضه نفت در بازار مشاهده نمی کند.

عمر شکمک، وزیر نفت لیبی نیز اعلام کرد که بهای نفت در نزدیک سطح ۱۱۰ دلار برای هر بشکه، برای بازار نفت مطلوب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز