خبرگزاری کار ایران

نیجریه نامزد دبیرکلی اوپک شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۵۶

وزیران نفت اوپک تصمیم گرفتند البدری برای یک دوره یک ساله دیگر همچنان در این پست انجام وظیفه کند و پس از پایان دوره یک ساله نخست، اعضا بار دیگر در دسامبر ۲۰۱۳ تصمیم گرفتند دبیرکل کنونی همچنان در سمت خود ابقا شود.

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که نیجریه هم به جمع نامزدهای دبیرکلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) پیوست.

به گزارش ایلنا، رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا پس از پایان نشست اعضای اوپک در پشت درهای بسته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نیجریه به طور رسمی کاندیدای خود را برای احراز پست دبیرکلی اوپک معرفی کرده است.

منابع آگاه دیروز(سه شنبه ۲۰ خرداد ماه) اعلام کرده بودند که نیجریه، دیزانی آلیسون مادوئکه، وزیر نفت این کشور را به عنوان کاندیدای خود برای احراز پست دبیر کلی اوپک معرفی کرده است.

عبدالله سالم البدری تا پایان ماه دسامبر در سمت دبیرکلی اوپک ابقا می شود.

البدری از پایان سال ۲۰۱۲ دوره دوم سه ساله دبیرکلی اش به پایان رسیده بود اما به دلیل نبود اجماع میان اعضای اوپک برای انتخاب دبیرکل جدید، وزیران نفت این سازمان تصمیم گرفتند البدری برای یک دوره یک ساله دیگر همچنان در این پست انجام وظیفه کند و پس از پایان دوره یک ساله نخست، اعضا بار دیگر در دسامبر ۲۰۱۳ تصمیم گرفتند دبیرکل کنونی همچنان در سمت خود ابقا شود.

کشورهای ایران، عراق و عربستان سعودی هر یک برای احراز پست دبیر کلی اوپک نامزدهایی معرفی کرده اند اما با توجه به این که کل ۱۲ عضو این سازمان باید بر سر انتخاب دبیرکل به اجماع برسند، انتخاب دبیرکل جدید از میان کاندیدهای موجود با بن بست روبرو شده است.

جمهوری اسلامی ایران غلامحسین نوذری، وزیر پیشین نفت ایران، عراق سمیر الغضبان و عربستان سعودی ماجد المنیف را به عنوان کاندیدای خود برای احراز این پست معرفی کرده اند.

پیش تر گزارشهایی نیز مبنی بر تصمیم احتمالی الجزایر برای معرفی یک نامزد به منظور احراز پست دبیر کلی اوپک منتشر شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز