خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

باید به فکر تغییر نوع کشت در اراضی دریاچه ارومیه باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۴۹

اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی از ۱۵۰ هزار به ۴۸۰ هزار هکتار رسیده است.

وزیر نیرو گفت: ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ روستا در کشور توسط تانکر آبرسانی می شود و این تفاوت آمار به دلیل این استان که برخی روستاها تنها در فصل زمستان و بهار آب دارند و در بقیه فصول نیازمند تامین آب برای روستاییان هستیم.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان پس از پایان بازدید از پروژهای وزرات نیرو در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی این سفر به همراه معاونین مربوطه، مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۱۵ شهرستان استان آذربایجان شرقی بازدید کردیم.

وی از صدور مجوزهای لازم برای نیروگاه در شهرستان مرند خبر داد و گفت: در شهرستان مرند مجوز لازم برای ساخت نیروگاه با ظرفیت یکهزار مگاوات صادر شد.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت نیروگاه سهند در شهرستان بناب، افزود: معتقد به توسعه این نیروگاه هستیم و در آینده نزدیک پس از قطعی شدن نوع مالکیت این نیروگاه توسعه می یابد.

چیت چیان با اشاره به بازدید خود از شهرستان ورزقان گفت: در شهرستان ورزقان یک تا دو واحد نیروگاه ۲۵ مگاواتی نصب می شود.

وی افزود: تلاش می کنیم در بستان آباد و هشترود تامین آب آشامیدنی از راه سد کلقان صورت گیرد. همچنین در شهرستان میانه نیز یک واحد ۵۰ کیلوواتی نیروگاه فتوولتایی با مقیاس متوسط ایجاد می شود.

وی با اشاره به تاکید این وزارتخانه بر افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر گفت: دو واحد نیروگاه هیبرید دوگانه بادی و خورشیدی در شهرستان میانه به بهره برداری رسید.

چیت چیان گفت: اعتبار برای تکمیل سد ایثار در شهرستان اهر و مرمت سد بناب مرند با مشارکت مردم و اعتبارات وزارت نیرو تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات کافی برای توسعه شبکه های پایاب سدهای شهریار میانه و سهند هشترود در گذشته داده نشده و در بعضی پایاب ها نیاز به پمپاژ آب وجود دارد که در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شد.

وزیر نیرو با اشاره به بازدید خود از دریاچه ارومیه گفت: کارهای عملیاتی این حوزه در حال آغاز است و هر گونه سد سازی متوقف شده است.

وی گفت: مشکل اساسی در این است که در بسیاری از مناطق کشور سد هایی شاخته شده است اما اعتبارات کافی برای توسعه پایاب سد ها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: افزایش بی رویه کشت در این منطقه باید کنترل شود چرا که اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی از ۱۵۰ هزار به ۴۸۰ هزار هکتار رسیده است.

چیت چیان با تاکید بر لزوم کنترل نوع کشت در حوزه دریاچه ارومیه گفت: باید به فکر تغییر نوع کشت در این حوزه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز