خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بنزین پتروشیمی‌ها هنوز نهایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۰۷۸

به دلیل حساسیت موضوع کیفیت بنزین‌های تولیدی در واحدهای پتروشیمی و یا وارداتی، مرکز پژوهش‌های مجلس در حال برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از همه صاحب نظران، ذینفعان و متخصصان جهت روشن شدن موضوع است که پس از بررسی کامل، نظر کارشناسی مرکز در اختیار سیاستگذاران و تصمیم‌گیران کشور قرار خواهد گرفت.

تا کنون گزارشی از سوی مرکز پژوهش های مجلس درباره بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی و بنزین های وارداتی تهیه نشده و پس از بررسی لازم با استفاده از نظرات کارشناسی این گزارش نهایی و در اختیار سیاستگذاران و مسئولان کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در برخی از رسانه‌ها تحت عنوان «بنزین پتروشیمی به مراتب سالم‌تر از بنزین اکثر پالایشگاها است» به موضوع بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی پرداخته شده که لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

۱ – این موضوع یک خبر بدون تغییر است که به صورت ماهنامه در اختیار نمایندگان محترم کمیسیون انرژی مجلس قرار می‌گیرد و موضع کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس نبوده و تنها به نقل از یک گروه مطالعاتی خارج از مرکز و بدون اعلام تایید یا تکذیب آن از سوی مرکز پژوهش های مجلس است.

۲ – در همین موضوع وجود بنزن یا عدم وجود آن در بنزین مصرفی کشور به نقل از برخی از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در گزارشی طبقه بندی شده به صورت یک خبر بدون تایید و تکذیب نیز در اختیار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که در نقطه مقابل خبر فوق است.

۳ – به دلیل حساسیت موضوع کیفیت بنزین‌های تولیدی در واحدهای پتروشیمی و یا وارداتی، مرکز پژوهش‌های مجلس در حال برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از همه صاحب نظران، ذینفعان و متخصصان جهت روشن شدن موضوع است که پس از بررسی کامل، نظر کارشناسی مرکز در اختیار سیاستگذاران و تصمیم‌گیران کشور قرار خواهد گرفت.

۴ - به طور معمول مرکز پژوهش‌های مجلس بنا به درخواست کمیسیون انرژی و سایر کمیسیون‌ها در خبرنامه‌ها و ماهنامه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون، نقل قول‌ها و گزارش‌های صاحب‌نظران را بدون تایید یا تکذیب تدوین، منتشر و در اختیار نمایندگان محترم مجلس قرار می‌دهد که پس از آن با استفاده از این تضارب آرا و افکار و برگزاری جلسات کارشناسی در حد اهمیت موضوع با دوری جستن از هرگونه مرزبندی سیاسی و تنها با اتکا به نظرات پژوهشی، گزارشی مبتنی بر منافع ملی تهیه کرده و در اختیار نمایندگان قرار می دهد.

شایان ذکر است که تا به حال گزارش مربوط به بررسی کیفیت بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها و همچنین بنزین وارداتی در مرکز پژوهش‌های مجلس نهایی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز