خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

رفع بحران آب اصفهان همکاری همه مسئولان و مردم را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۵۴

در سال‌های گذشته در پیک مصرف آب ۲.۵ تا سه مترمکعب ازطریق چاه‌های فلمن و نیم مترمکعب نیز از دیگر چاه‌ها تامین می‌شد و امسال با ۲.۵ تا ۳ مترمکعب کمبود آب مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان رفع بحران آب در این استان را مستلزم همکاری تمام مسئولان و مردم دانست.

به‌گزارش ایلنا، هاشم امینی با بیان اینکه استان اصفهان در آب شرب دچار مشکل است، اظهار داشت: پیام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مسئولان و مردم، تاکیدبر صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ درصدی در مصرف آب در تابستان سال‌جاری است تا تابستان خوبی در اصفهان داشته باشیم.

وی گفت: امروز برای تولید هر لیتر آب در ثانیه اعم از انتقال، تصفیه، بهره‌برداری و… ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که اگر در میزان مصرف صرفه‌جویی صورت گیرد، کمک قابل‌توجهی انجام می‌شود و این عزم ملی می‌طلبد و البته بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در این‌باره می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: خشکی زاینده‌رود افزون بر آثار در بخش‌های مختلف، دغدغه‌هایی را در آثار باستانی و حیات شهر اصفهان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به موضوع آب، گفت: متوسط بارندگی در جهان سالانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیمتر، متوسط بارندگی در آسیا ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیمتر و متوسط باندگی در کشور ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر بوده و این میزان در استان اصفهان ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیمتر است بنابراین متوسط بارندگی در استان درمقایسه با کشور نصف است و این وظیفه ما در مدیریت منابع آب را بسیار سخت می‌کند.

وی ادامه داد: استان اصفهان با سرانه آب تجدیدپذیر زیر هزارمترمکعب شرایط بحران آبی را تجربه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ۹۳ شهر را زیرپوشش خدمات آب شرب، بهداشت و… داریم و در پیک مصرف آب در تابستان حدود ۱۴.۵ مترمکعب آب نیاز است که در زمان حاضر تصفیه‌خانه باباشیخعلی قادر به تولید و انتقال حدود ۱۰.۵ مترمکعب آب است.

به‌گفته وی، در سال‌های گذشته در پیک مصرف آب ۲.۵ تا سه مترمکعب ازطریق چاه‌های فلمن و نیم مترمکعب نیز از دیگر چاه‌ها تامین می‌شد و امسال با ۲.۵ تا ۳ مترمکعب کمبود آب مواجه هستیم.

امینی به اقدام‌های انجام شده برای رفع سه مترمکعب کمبود آب اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مدیریت بحران آب استان، برگزاری نشست در سطح ملی برای کلان‌شهر اصفهان، تشکیل ستاد خشکسالی شرکت آب و فاضلاب و تجهیز ۷۶ حلقه چاه و… ازجمله اقدام‌های انجام شده است و مصوبه‌های نشست‌های این ستاد می تواند در رفع تنش کمبود سه مترمکعب موثر باشد.

امینی افزود: در هفته گذشته سه کارواش در اصفهان که از انشعاب غیرمجاز استفاده می‌کردند، شناسایی شدند و برخورد قانونی با آنها به عمل آمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سپس از اصلاح ۷۶ کیلومتر شبکه فرسوده در استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون توانسته‌ایم میزان آب بدون درآمد را که در گذشته ۳۰ درصد بود، به ۱۸.۹ درصد کاهش دهیم.

امینی تصریح کرد: مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب همواره باید سرلوحه همه شهروندان باشد و صداوسیما و سایر رسانه‌ها نیز می توانند در این زمینه نقشی اساسی داشته باشند ضمن اینکه توافق‌نامه‌ای با شهرداری در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب انجام شده است.

امینی گفت: تا زمان اجرای پروژه گلاب ۲ که از مطالبه‌های مردم اصفهان است، ما بحران آب داریم و این درحالی است که در افق ۱۴۲۰، باید ۲۰.۵۳ مترمکعب آب در حوزه شرب داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع آب اصفهان بخشی نیست و بحران آب استان همراهی همه مسئولان، مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز