خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر خبر داد:

استقرار پایه‌های هوشمندسازی در شبکه قدرت

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۸۹

هم‌اکنون تلفات در بخش توزیع و انتقال ۱۶ درصد است که با انجام مجموعه‌ای از اقدام‌ها مانند هوشمندسازی شبکه، این رقم به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) از استقرار پایه‌های هوشمندسازی شبکه قدرت با استفاده از PMU در صنعت برق خبر داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو " همایون حایری " گفت: هوشمندسازی شبکه برق در بخش‌های توزیع و انتقال آغاز شده و گام‌های خوبی در این جهت برداشته شده است.
وی افزود: با استفاده از PMU پایه‌های هوشمندسازی برق در بخش قدرت گذاشته شده است و کشورمان از نظر میزان پیشرفت در این بخش در جهان حرف برای گفتن دارد.
حایری استفاده از PMU، استفاده از رله‌های میکروپروسسوری و افزایش قدرت مانیتورینگ و رویت‌پذیری را از گام‌های برداشته‌شده جهت هوشمندسازی شبکه برق عنوان کرد و افزود: با مجموعه اقدام‌هایی که انجام شده، میزان رویت‌پذیری شبکه قدرت به بیش از ۹۲ درصد رسیده است.
وی درباره هوشمندسازی شبکه برق در بخش توزیع، گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند و اتوماسیون ازجمله کارهای در دست اقدام است که موجب کاهش تلفات نیز می‌شود.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه هوشمندسازی شبکه موجب کاهش تلفات در صنعت برق می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون تلفات در بخش توزیع و انتقال ۱۶ درصد است که با انجام مجموعه‌ای از اقدام‌ها مانند هوشمندسازی شبکه، این رقم به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی یک فرآیند توقف‌ناپذیر است که انجام آن به‌طور مستمر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز