خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌وگو با ایلنا؛

LPG راهکاری برای پایان سناریوی‌های بنزین آلاینده / درخواست برای ورود وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۹۱

در صورتی که وزارت نفت دیگر بار به این قضیه ورود پیدا کند و نسبت به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای احداثجایگاه های سوخت LPG اقدام کند می تواند مثمر ثمر باشد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران روی آوردن به احداثجایگاه های عرضه سوخت LPG یا گاز مایع را راهکاری برای حل وفصل دعواهای مربوط به بنزین آلاینده عنوان کرد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه ریزی برای افزایش تعداد جایگاه های وخت CNG اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ جایگاه دو منظوره و حدود ۱۳۰۰ جایگاه تک منظوره CNG در کشور وجود دارد که تا پایان سال ۴۰۰ تا ۵۰۰ جایگاه به این میزان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق انگاره جهانی باید برای هر ۱۰۰۰ خودرو یک جایگاه سوخت وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ میلیون خودروی گاز سوز در کشور تردد می کنند و تا پایان سال که به رقم۳هزار جایگاه CNG می رسیم مناسب خواهد بود.

حاج محمدرضا استفاده از سوخت CNG را در خودروها خالی از اشکال ندانست و افزود: اتومبیل های سواری که از CNG استفاده می کنند باید هر ۶ ماه یکبار اقدام به سرویس و یا تعویض تجهیزات موتور کنند زیرا دوده می بندد که با سمباده نیز پاک نمی شود زیرا CNG نیز از جمله سوخت های فسلی است و پاک نیست و تنها مزیت آن قیمت پایین نسبت به بنزین است.

وی در ادامه به جایگاه های سوخت LPG اشاره و در این خصوص توضیح داد: LPG گاز تصفیه شده و تقریبا شبیه بنزین سوپر است و با گاز استخراجی متفاوت است و فقط در خودروهای وارداتی که گازسوز هستند کاربرد دارد که مصرف آن می تواند جایگزین مناسبی برای اتمام مباحثمربوط به آلایندگی بنزین و حتی CNG باشد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت افزود: در دولت گذشته برنامه ای برای احداثجایگاه LPG ارائه شد و به این منظور حدود ۲۰ جایگاه عرضه این سوخت نیز در تهران و برخی شهرهای بزرگ مثل شیراز احداثشد اما با گران شدن بنزین و سوخت این جایگاه ها تبدیل به جایگاه عرضه CNG شدند و دارندگان خودروهای سواری نیز به خاطر ارزان تر بودن CNG به سمت مصرف آن سوق پیدا کردند تا جایی که در حال حاضر تقریبا تمامی این ۲۰ جایگاه نیز تعطیل و تعداد آنها به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که وزارت نفت دیگر بار به این قضیه ورود پیدا کند و نسبت به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای احداثجایگاه های سوخت LPG اقدام کند می تواند مثمر ثمر باشد.

حاج محمدرضا یادآور شد: ارائه تسهیلات برای احداثجایگاه باید به نحوی باشد که ظرف ۵ تا ۷ سال بازگشت سرمایه تحقق یابد تا مقرون به صرفه باشد در حالی که در ایران این بازگشت سرمایه سالها حتی تا ۵۰ سال به طول می انجامد که موجبات تعطیلی جایگاه ها را فراهم آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز