خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اوپک:

کمبود عرضه نفت نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۸۱

درست پس از این نشست بود که نگرانی از ناآرامی های عراق و اختلال در عرضه نفت این کشور موجب شد قیمت شاخص نفت دریای شمال، نفت برنت، به بالای ۱۱۴ دلار برای هر بشکه برسد

مقامهای نفتی روز سه شنبه(سوم تیرماه) اعلام کردند بازارهای نفت جهانی با کمبود عرضه مواجه نیستند و تولید نفت عراق هنوز بدون مشکل ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، عبدالله البدری، دبیرکل اوپک، روز گذشته اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) آماده است در صورت اختلال در تامین نفت، مقدار نفت بیشتری به بازار عرضه کند.

البدری گفت که عربستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک در صورت نیاز می تواند با تمام توان خود نفت تولید کند.
وی ادامه داد که اکنون میزان عرضه نفت به بازارها مناسب است و قیمت نفت بالای ۱۱۴ دلار برای هر بشکه در نتیجه تنش بازار است.

در همین حال، یکی از مقام های نفتی عربستان اعلام کرد این کشور متعهد است در صورت نیاز، نفت بیشتری به بازار عرضه کند. عربستان تنها کشور عضو اوپک است که ظرفیت تولید نفت مازاد چشمگیری دارد.

این مقام عربستانی به خبرگزاری رویترز گفت که کشورش هم اکنون روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می کند و توانایی تولید نفت روزانه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه را نیز دارد.

این در حالی است که اوپک در آخرین نشست خود که دو هفته پیش در وین برگزار شد، تصمیم گرفت سقف تولید اعضای خود را در سطح روزانه ۳۰ میلیون بشکه حفظ کند.

درست پس از این نشست بود که نگرانی از ناآرامی های عراق و اختلال در عرضه نفت این کشور موجب شد قیمت شاخص نفت دریای شمال، نفت برنت، به بالای ۱۱۴ دلار برای هر بشکه برسد.

اختلال در تولید و عرضه نفت خام عراق می تواند تاثیر کمبود نفت لیبی، سوریه و ایران را نیز در بازارها بیشتر کند.

البدری ادامه داد که تا کنون هیچ مشکلی در تولید نفت عراق به وجود نیامده است و تولید نفت این کشور که بخش زیادی از آن در جنوب عراق قرار دارد، لطمه ای نخورده است.

البدری گفت: تا امروز آنچه که در رابطه با قیمت مشاهده می شود به خاطر کمبود عرضه نفت نیست، بازارهای نفتی به خوبی تامین می شوند.

این مقام اوپک از بیان ظرفیت تولید نفت مازاد اعضای سازمان خودداری کرد.

وی همچنین اشاره کرد که هنوز نیازی به برگزاری نشست فوق العاده اوپک احساس نمی شود اما اعضاء سازمان آمادگی دارند هر موقع که لازم بود مداخله کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز