خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال جاری

تولید بنزین و گازوییل پالایشگاه لاوان به استاندارد یورو ۴ می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۶۳

طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و به این ترتیب علاوه بر افزایش ٢٠ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشی، کیفیت فرآورده های تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۴ ارتقا می یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، این پالایشگاه در سال ١٣٩١ با خوراک حدود ٣٧, ۴٥۶ هزار بشکه نفت خام در روز و ١٣. ١۶۶ هزار بشکه میعانات گازی در مدار تولید بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان تولید فرآورده های این شرکت پالایشی در سال ١٣٩١ نسبت به سال قبل به علت افزایش خوراک نفت خام و به ویژه میعانات گازی نزدیک به ٣۴,۶ درصد رشد داشته است.

طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان با هدف تولید روزانه ١, ٩ میلیون لیتر بنزین، ٣٠٠ هزار لیتر نفت گاز، ٢٠٠ هزار لیتر گاز مایع و یک میلیون لیتر سوخت جت از سال ١٣٩١ در دست اجراست.

در این طرح که تا پایان امسال به اتمام می رسد، علاوه بر افزایش ٢٠ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاه لاوان، کیفیت فرآورده های تولیدی به استاندارد یورو ۴ ارتقا می یابد.

در طرح مذکور، افزایش ظرفیت واحد تقطیر در اتمسفر، احداثواحد تقطیر در خلا، واحد تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک، واحد تصفیه هیدروژنی سوخت جت و نفت گاز و واحد بازیافت گوگرد و سرویسهای جانبی منظور شده است.

به پایه این گزارش، با بهره برداری کامل از این طرح، مجموع ظرفیت نهایی تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ پالایشگاه لاوان به روزانه ٢, ٨ تا ٣ میلیون لیتر، نفت گاز به حدود ٣. ٩ تا ۴ میلیون لیتر در روز، سوخت جت یک میلیون لیتر و گوگرد گرانول به ٢٥ تا ٣٠ تن افزایش می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز