خبرگزاری کار ایران

با ارائه پیش‌نویس یک بیانیه به شورای امنیت صورت می‌گیرد

تلاش روسیه برای ممنوعیت فروش غیر قانونی نفت سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۳۱

روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا از تلاش این کشور برای ممنوعیت فروش نفت خام توسط گروه‌های تروریستی فعال در سوریه از جمله داعش، حمایت کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری دیلی استار، متن پیش‌نویس بیانیه پیشنهادی روسیه نگرانی شورای امنیت از تصرف میادین نفتی سوریه توسط گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره را اعلام می‌کند.

بیانیه پیشنهادی روسیه، هرگونه همکاری و حضور مستقیم یا غیرمستقیم کشورها در خرید نفت سوریه از گروه‌های تروریستی را به شدت محکوم و تاکید می کند که چنین اقدامی به منزله حمایت مالی از گروه‌های تروریستی است.
روسیه همچنین در بیانیه پیشنهادی خود از تمامی اعضای سازمان ملل می‌خواهد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از همکاری تجاری شهروندانشان با گروه‌های تروریستی را انجام دهند.

این بیانیه برای تصویب شدن، نیاز به رای مثبت تمامی ١٥ عضو شورای امنیت دارد و کمتر از قطعنامه‌های این شورا، الزام‌آور است.
در همین حال، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز درگفت وگو با خبرنگاران گفت: یکی از منابع تامین مالی تروریست‌ها در خاورمیانه، فروش غیرقانونی نفت است، به نحوی که هم اکنون کشورهای مختلفی از طریق واسطه‌ها اقدام به خرید نفت از این گروه‌ها می‌کنند.

وی افزود: ما می‌دانیم سازمان‌های تروریستی هم در عراق و هم در سوریه مشغول تجارت غیرقانونی نفت هستند. مشخص است که کسانی که از این سازمان‌ها نفت می‌خرند، به تروریسم کمک مالی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز