خبرگزاری کار ایران

شورای عالی پژوهش در مناطق نفتخیز جنوب تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۰۹

با توجه به این که بر اساس برنامه راهبردی شرکت تعداد پروژه های پژوهشی در حال افزایش است، شورای عالی پژوهش مسئولیت بررسی و اولویت بندی اجرای پروژه های پژوهشی متناسب با ظرفیتهای پژوهشی مناطق نفتخیز جنوب را بر عهده خواهد داشت.

شورای عالی پژوهش با هدف سیاستگذاری و اولویت بندی نیازهای پژوهشی اداره های مختلف در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تشکیل شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، باقر پورقاسم، رئیس پژوهش و فناری این شرکت در این باره اظهار کرد: این شورا با هدف سیاستگذاری و اولویت بندی نیازهای پژوهشی اداره های مختلف شرکت و پیشنهادهای اجرای طرح ها و پروژه های پژوهشی مراکز علمی و تحقیقاتی تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به این که بر اساس برنامه راهبردی شرکت تعداد پروژه های پژوهشی در حال افزایش است، شورای عالی پژوهش مسئولیت بررسی و اولویت بندی اجرای پروژه های پژوهشی متناسب با ظرفیتهای پژوهشی مناطق نفتخیز جنوب را بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: به دنبال برنامه ریزی و تلاش برای اجرای پروژه های بزرگ، تدوین دانش فنی و بومی سازی تجهیزات صنعت نفت و همچنین لزوم ارتباط تنگاتنگ و پایدار با مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی برای استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری، حجم ورودی اعلام نیازهای پژوهشی توسط اداره های متقاضی و دانشگاه ها افزایش داشته است که اولویت بندی آنها در شورایی متشکل از مدیران و متخصصان امری ضروری به حساب می آید.

پورقاسم به شرح وظایف شورای عالی پژوهش اشاره و اظهار کرد: بررسی ارتباط موضوع پروژه با شرح وظایف اصلی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بررسی اثربخشی پروژه ها، بررسی غیرتکراری بودن پروژه ها، بررسی ماهیت پژوهشی پروژه ها و در نهایت اولویت بندی پروژه ها بر اساس اهمیت موضوع از وظایف شورای عالی پژوهش محسوب می شود.

رئیس پژوهش و فناری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: شورای عالی پژوهش این شرکت متشکل از، سه گروه اعضای ثابت، اعضای مدعو و کارشناسان و متخصصان مدعو است که به طور منظم تشکیل جلسه خواهد داد.

وی با بیان این که نخستین جلسه این شورا با حضور اعضا دهم تیرماه امسال تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه ١٩ درخواست پروژه پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اجرای ١٥ پروژه به تصویب شورا رسید.

پورقاسم یادآور شد: به طور کلی طرحهای پژوهشی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش از سال ١٣٩٠ به تصویب شورای عالی پژوهش می رسید و از آن پس به دلیل ابلاغ نظامنامه پژوهشی وزارت نفت تشکیل این شورا غیر ضروری تشخیص داده شده بود که به تازگی بر اساس دستورالعمل جدید برای تایید پروژه های پژوهشی در شورای علوم تحقیقات و فنآوری(عتف) ارسال صورتجلسات شورای عالی پژوهش در شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران ضروری تشخیص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز