خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی ترکیه:

درآمدهای نفتی متعلق به همه مردم ترکیه است

کد خبر : ۱۸۴۴۹۰

ترکیه با همکاری شرکتهای خصوصی، برای باسازی جاده هایی که در طی عملیات حفاری آسیب دیده اند، پول بسیاری خرج کرده است، با وجود همه این فعالیتها، دولت و شرکتهای خصوصی، نمی توانند نسبت به ادعاهای برخی سودجویان بی تفاوت باشند.

وزیر انرژی ترکیه درخواست بعضی گروه های سیاسی برای سهیم شدن دولتهای محلی در درآمدهای نفتی مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه را کاری بسیار نادرست خواند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، تانر ییلدیز در یک نشست خبری به واگذاری بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت خام مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه به دولتهای محلی واکنش نشان داد.

وی گقت: هر منطقه از کشور، منابع درآمدی مختلفی دارد، همانگونه که درآمد حاصل از این منابع برای تمام کشور خرج می شود، درآمد حاصل از فروش نفت مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه نیز به تمام کشور ترکیه تعلق دارد.

وزیر انرژی ترکیه افزود: اختصاص درآمد از فروش نفت مناطق شرقی و جنوب شرقی به دولت های محلی، کاری اشتباه است.

دولت ترکیه در مناطق یاد شده یک میلیارد لیره ترکیه سرمایه گذاری کرده است.

ییلدیز گفت: ترکیه با همکاری شرکتهای خصوصی، برای باسازی جاده هایی که در طی عملیات حفاری آسیب دیده اند، پول بسیاری خرج کرده است، با وجود همه این فعالیتها، دولت و شرکتهای خصوصی، نمی توانند نسبت به ادعاهای برخی سودجویان بی تفاوت باشند.

وی در پایان به موضوع تولید نفت در عراق اشاره کرد و گفت: تولید نفت در عراق، با وجو اندکی کاهش نسبت به گذشته همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز