خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

کاهش ۵۳ درصدی حجم آب موجود در سدهای گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۶۷

حجم کل آب موجود سدهای استان گلستان در زمان حاضر حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و درصد آب موجود برابر ۲۴ درصد است و این درحالی است که حجم کل آب موجود سدهای استان در زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۵۲ میلیون مترمکعب و درصد آب موجود حدود ۵۴ درصد بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۵۳ درصدی حجم آب موجود در ۱۴ سد مخزنی این استان درمقایسه با سال گذشته خبر داد.
به‌گزارش ایلنا، سیدمحسن حسینی گفت: حجم کل آب موجود سدهای استان گلستان در زمان حاضر حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و درصد آب موجود برابر ۲۴ درصد است و این درحالی است که حجم کل آب موجود سدهای استان در زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۵۲ میلیون مترمکعب و درصد آب موجود حدود ۵۴ درصد بوده است.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان حدود ۵۲ درصد، گلستان حدود ۲۶ درصد و وشمگیر حدود ۲۴ درصد آب دارد.
وی افزود: در حوضه آبریز قره‌سو، سد کوثر ۳۱ درصد آب دارد که درمقایسه با سال آبی گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.
حسینی با بیان اینکه مدیریت صحیح آب موجود در سدهای استان موجب کاهش مشکلات کشاورزان در فصل زراعی می‌شود، عنوان کرد: اعمال تدابیر صحیح در زمینه توزیع آب سدهای استان و رهاسازی به‌موقع آب سدها موجب کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی می‌شود.
وی درپایان از مردم و کشاورزان درخواست کرد: با مدیریت صحیح مصرف خویش و مصرف بهینه منابع آب، یار و یاور شرکت آب منطقه‌ای گلستان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز