خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش اوپک:

درآمدهای نفتی ایران ۴۶ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۶۵

میزان درآمدهای نفتی ایران در دو سال گذشته به علت وضع تحریم‌های غرب به نصف کاهش یافته است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک اعلام کرد: میزان درآمدهای نفتی ایران در دو سال گذشته به علت وضع تحریم‌های غرب به نصف کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، تازه ترین گزارش اوپک که روز گذشته منتشر شده نشانگر ادامه تاثیرات منفی تحریمهای غرب بر صادرات نفت ایران در دو سال گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش ایران و قدرت های جهانی نوامبر گذشته توافقنامه موقت هسته ای را به امضا رسانده‌اند ولی امضای این توافقنامه تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت اقتصادی ایران نداشته است.

اوپک در این گزارش افزود: میزان درآمدهای نفتی ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۶۱.۹۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به رکورد ۱۱۴.۷۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۴۶ درصد کاهش داشته است.

تحریمهای بین المللی فروش نفت خام ایران به اتحادیه اروپا را ممنوع کرده و محدودیت صادرات به پالایشگاه های آسیایی نیز موجب افت ۴۲ درصدی صادرات نفت خام ایران در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن شده است. گرچه صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز با کاهش همراه شده ولی افزایش قیمت جهانی انرژی تا حد زیادی افت صادرات ایران را جبران کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز