خبرگزاری کار ایران

نگرانیهای امنیتی سبب کاهش تولید نفت لیبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۶۳

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: تولید نفت میدان نفتی الفیل در طرابلس به دلیل نگرانیهای امنیتی اندکی کاهش یافته است.

مشکلات امنیتی در لیبی همچنان بلای جان صنعت نفت است و سبب می شود تولید نفت لیبی روز به روز با کاهش روبرو شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه عمان تریبیون، محمد الحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: تولید نفت میدان نفتی الفیل در طرابلس به دلیل نگرانیهای امنیتی اندکی کاهش یافته است.

الحراری گفت: رقم دقیقی ندارم اما بعضی نگرانیهای امنیتی در طرابلس تولید نفت میدان الفیل را تحت تاثیر قرار داده اند.

میدان الفیل متعلق به شرکت ملی نفت لیبی است و به وسیله شرکت انی ایتالیا اداره می شود، این میدان نفتی هم اکنون به وسیله نیروهای امنیتی منطقه زینتان در شمالغرب، محافظت می شود، این نیروها از یکشنبه هفته گدشته بر سر تصرف فرودگاه طرابلس از سوی شبه نظامیان با آنها درگیر و در طرابلس مستقر شده اند.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرده بود که این کشور روزانه ٥٥٥ هزار بشکه نفت تولید می کند.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی همچنین اعلام کرد که میدان نفتی ١٠٣ واقع در شرق لیبی پس از تظاهراتی که در آن منطقه انجام شده بود، تولید نفت خود را از سر گرفته است، این میدان، نفت خود را به پایانه الزویتنیه ارسال می کند.

در همین حال، یک مقام مسئول در پایانه الزویتنیه گفته است که نیروهای امنیتی از آغاز به کار میدان نفتی ١٠٣ جلوگیری می کنند زیرا به گفته آنها نزدیک به یکسال است که حقوقی دریافت نکرده اند.

این مقام لیبیایی گفت: تولید نفت میدان الزویتنیه به طور کامل متوقف شده است زیرا کارگران این میدان نفتی و پایانه اعتصاب کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز