خبرگزاری کار ایران

تا سال ٢٠١٩

الجزایر ۴٢ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۷۲

بر اساس پیش بینی ها، پس از کاهش تولید شرکت سوناتراک در سال ٢٠١٠، این شرکت سعی دارد از طریق ورود به پروژه های در حال انجام نفت و گاز، تولید مواد هیدروکربنی خود را تا سال ٢٠١٨ به میزان تولید پیش از سال ٢٠١٠ باز گرداند.

وزارت انرژی الجزایر از سرمایه گذاری ۴٢ میلیارد دلاری الجزایر، به منظور افزایش تولید نفت و گاز این کشور ظرف پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ارقام، شرکت ملی نفت الجزایر(سوناتراک) با هدف رساندن رقم تولید نفت و گاز به سالانه به ٢٢٥ میلیون تن معادل نفت تا سال ٢٠١٨ این حجم سرمایه گذاری را به بخش نفت و گاز تزریق می کند.

وزارت انرژی الجزایر در گزارشی آورده است که سرمایه گذاری سوناتراک در زمینه افزایش تولید، تحقیق و اکتشاف، گسترش ذخیره سازیها و توسعه ظرفیتهای تولید خواهد بود.

این گزارش می افزاید: بر اساس پیش بینی ها، پس از کاهش تولید شرکت سوناتراک در سال ٢٠١٠، این شرکت سعی دارد از طریق ورود به پروژه های در حال انجام نفت و گاز، تولید مواد هیدروکربنی خود را تا سال ٢٠١٨ به میزان تولید پیش از سال ٢٠١٠ باز گرداند.

بر اساس این گزارش، در سال ٢٠٠٨ شرکت سوناتراک ٢٣٢ میلیون تن نفت تولید کرده است، در حالی که این مقدار در سالهای ٢٠١٠، ٢٠١١ و ٢٠١٢ به ترتیب به ٢١۴ تن، ٢٠٥ تن و ١٩۴ تن کاهش یافته است.

سوناتراک همچنین دیروز اعلام کرد که در نظر دارد فعالیت خود را برای بهره برداری از حدود ٣٠ میلیارد متر مکعب شیل گس از سال ٢٠٢٠ در الجزایر آغاز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز