خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی در گفت‌وگو با ایلنا؛

دولت بابت دیرکرد در پرداخت مطالبات سرمایه گذاران در صنعت برق خسارت بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۵۵

در حال حاضر قیمت برق صادراتی ۳۱۱ سنت و وارداتی با توجه به اینکه این کشورها مسیر دیگری غیر از ایران برای صادرات برق ندارند این قیمت بسیار پایین یعنی ۳.۵ تا ۸ سنت است لذا صادرات و واردات برق بسیار به صرفه است.

رئیس فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی و صنایع وابسته گفت: دولت باید برای جلب سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه، بابت دیرکرد در پرداخت مطالبات سرمایه گذار در صنعت برق خسارت پرداخت کند.

محمد پارسا، رئیس فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی و صنایع وابسته در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشوق های ورود بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در صنعت برق گفت: بیشتر قیمت برق را دولت باید به وزارت نیرو یارانه بدهد و در صورتی که کمبود منابع مالی نداشته مالی نداشته باشد می تواند بدهی پیمانکاران و نیروگاه ها را پرداخت کند.

وی افزود: سرمایه گزاران باید به نحوی تامین مالی شوند که مطابق با مصوبه مجلس باشد یعنی اگر دولت به تعهدات خود در زمینه پرداخت مطالبات عمل نکند مجبور به پرداخت خسارت شود لذا همان طور که بابت تاخیر در پرداخت بدهی به بانک ها باید خسارت پرداخت شود سرمایه گذار نیز بتواند از دولت خسارت دیرکرد بگیرد.

پارسا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴۴تومانی که دولت بابت خرید برق می پردازد مناسب است اما باید در ازای دیرکرد نیز معادل نرخ تورم خسارت پرداخت کند تا سرمایه گذار جذب این حوزه شده و امنیت مالی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با قیمت های کنونی در صورت افزایش راندمان نیروگاه ها صادرت برق به صرفه است، گفت: قرار است که ایران به هاب انرژی در منطقه تبدیل شود یعنی به کشورهایی مثل عراق، ترکیه، افغانستان و کشورهای جنوب خلیج فارس صادرات برق با نرخ گران داشته باشیم و از کشورهایی مثل ترکمنستان که قیمت برق در آنها ارزان است واردات داشته باشیم.

رئیس فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی و صنایع وابسته خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت برق صادراتی ۳۱۱ سنت و وارداتی با توجه به اینکه این کشورها مسیر دیگری غیر از ایران برای صادرات برق ندارند این قیمت بسیار پایین یعنی ۳.۵ تا ۸ سنت است لذا صادرات و واردات برق بسیار به صرفه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز