خبرگزاری کار ایران

بر اساس تازه ترین بولتن آماری سالانه اوپک

بزرگترین ناوگان نفتکش در اوپک متعلق به ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۱۷

تازه ترین گزارش سالانه آماری اوپک نشان می دهد که ایران با ۴٧ فروند نفتکش، بزرگترین ناوگان نفتی اعضای اوپک را به خود اختصاص داده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در بولتن آماری سالانه خود برای سال ٢٠١٣ اعلام کرد که ایران در میان اعضای این سازمان بزرگترین ناوگان نفتکش را دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) تازه ترین گزارش سالانه آماری اوپک نشان می دهد که ایران با ۴٧ فروند نفتکش، بزرگترین ناوگان نفتی اعضای اوپک را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است که تعداد نفتکشهای اوپک در سال ٢٠١٣ میلادی برابر با ١٩١ فروند نفتکش بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن هفت فروند افزایش نشان می دهد.

تنها اعضای اوپک که موفق شده اند در سال ٢٠١٣ ناوگان نفتی خود را گسترش دهند عبارتند از عربستان، اکوادور و ونزوئلا که به ترتیب دارای ٢٣، ١٨ و ٢٢ فروند نفتکش هستند.

مجموع نفتکشهای جهان در سال ٢٠١٣ میلادی برابر با چهار هزار و ٩١٢ فروند بوده است که سهم اوپک تنها ۶ درصد نفتکشهای جهان است.

تعداد نفتکشهای جهان در سال ٢٠١٣ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن ١٧٨ فروند افزایش داشته است.

از سوی دیگر، تعداد ناوگان حمل گاز طبیعی ایران در سال ٢٠١٣ در میان اعضای اوپک وضعیت خوبی ندارد. ایران دارای تنها یک کشتی حمل گاز است.

در میان اعضای اوپک، قطر با ٣٣ فروند بزرگترین ناوگان حمل گاز را دارد و نیجریه و الجزایر به ترتیب با ٣٣ و ١ فروند، دوم و سوم هستند.

اوپک با در اختیار داشتن ١٠٧ فروند کشتی حمل گاز از مجموع یک هزار و ۶١٢ فروند کشتی حمل گاز در دنیا، سهم ١٧, ٥ درصدی در حمل گاز جهان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز