خبرگزاری کار ایران

٣٠ درصد بیش از هدف‌گذاری:

تولید برق کارون ۴ افزایش یافت

کد خبر : ۱۸۸۵۲۱

سدهای حوزه کارون بزرگ با برنامه‌ریزی که در زمستان سال گذشته پیش بینی شده باید به طور متوسط ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق در روز تولید کنند اما امروز با رشد ١١ درصدی، تولید برق آنها به ٥٣ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

نیروگاه سدهای موجود در کارون با توجه به رشد مصرف برق در کشور و نیاز شبکه، با افزایش ١١ درصدی، تولید برق خود را روزانه به ٥٣ هزار مگاوات ساعت رساندند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران؛ اطاعتی مجری طرح بهره‌برداری با اعلام این خبر اظهار کرد: سدهای حوزه کارون بزرگ با برنامه‌ریزی که در زمستان سال گذشته پیش بینی شده باید به طور متوسط ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق در روز تولید کنند اما امروز با رشد ١١ درصدی، تولید برق آنها به ٥٣ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای جوابگویی به نیازهای شبکه به ویژه در پیک تابستان که یکی از مهمترین وظایف نیروگاههای برق آبی به ویژه در حوضه کارون بزرگ است منوط به رعایت دو معیار کاهش ضریب خروجهای اضطراری و افزایش ضریب آمادگی است و این یعنی باید طبق برنامه، نیروگاه کارون ۴، چهار هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.

مجری طرح بهره‌برداری با بیان اینکه در مغایرت با برنامه‌ریزی هماهنگ شده، تولید روزانه برق در نیروگاه کارون ۴ به ١٠ هزار مگاوات ساعت در روز رسیده است، با اشاره به اینکه با افزایش تولید برق میزان تراز آب مخزن سد کارون ۴ کاهش پیدا کرده گفت: رشد تولید برق باعثکاهش تراز آب مخزن کارون ۴ شده و امروز به طور مثال در مقایسه با سال گذشته باید در تراز ١٠٢٠ باشیم به تزار ١٠١٢ رسیده ایم که نشان دهنده کاهش شدید سطح تراز آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز