خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت مطرح کرد؛

برنامه نفتی‌ها برای استفاده از ۱۰ گروه کالایی ساخت داخل

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۲۰

برنامه ریزی وزارت نفت برای داخلی سازی ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت انجام شده و اما این تصمیم برای نیازهای جاری نفت اتخاذ نشده و قرار است ساخت داخلی این کالاها برای تامین نیازهای آتی صنعت نفت باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برنامه ریزی وزارت نفت برای داخلی سازی ١٠ گروه کالای مورد نیاز آتی صنعت نفت انجام شده است.

به گزارش ایلنا، رکن الدین جوادی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت در نشستی که بمنظور اجرایی کردن استفاده از تولیدات داخل در راستای نیل به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و به میزبانی شرکت کالای نفت و با حضور مسئولین شرکت های سازنده تجهیزات و قطعات برگذار شد گفت: با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تمرکز بر ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید و حمایت است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی وزارت نفت برای داخلی سازی ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت انجام شده و اما این تصمیم برای نیازهای جاری نفت اتخاذ نشده و قرار است ساخت داخلی این کالاها برای تامین نیازهای آتی صنعت نفت باشد.

جوادی افزود: افق ۳ یا ۴ ساله برای این ۱۰ گروه کالایی تعریف شده و سازندگانی که مرحله مقدماتی را طی کرده اندبا پذیرش سفارش اقدام به تامین کالا می کنند.

وی با بیان اینکه پروژه های دانش بنیان بتدریج در حال پا گرفتن هستند، تصریح کرد: پژوهش و صنعت می تواند شرایط را برای در حداقل سازی وابستگی ما به ١٠ گروه کالایی مورد نیاز نفت به خارج از کشورفراهم کند.

معاون وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که با حمایت مجلس و دولت و نگاه و اقدام حرفه ای به مسائل صنعت نفت چالشهای پیش روی این صنعت رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز