خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر نیرو؛

نیروگاه گازی شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۸۹

با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده مردم پلدختر در مجلس، فرماندار پلدختر وجمعی از مسئولان استان و شهرستان، فاز اول نیروگاه گازی شهرستان پلدختر با ظرفیت هفت مگا وات شامل پنج واحدبا اعتبار هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده مردم پلدختر در مجلس، فرماندار پلدختر وجمعی از مسئولان استان و شهرستان، فاز اول نیروگاه گازی شهرستان پلدختر با ظرفیت هفت مگا وات شامل پنج واحدبا اعتبار هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پلدختر، معاون وزیر نیرو و مدیر عامل توانیر کشور در مراسم افتتاح این نیروگاه گفت: این نیروگاه با هفت مگاوات جز دستاوردهای نوینی است که در این منطقه انجام شده که باید از سرمایه گذاران آن حمایت کرد.

مهندس " همایون حائری " افزود: بخش خصوصی به عنوان مجری این طرح و با نظارت شرکت توزیع برق استان لرستان و برق منطقه ای باختر اجرا شده است.

وی گفت: برق تولیدی این نیروگاه اصطلاحا نیروگاههای تولید پراکنده(DG) مستقیما به شبکه شهری پلدختر(نیمه شرقی) وصل شده و هم باعثکاهش افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت توان برق شده است.

وی تصریح کرد: برق تولیدی این نیرو گاه می تواند به عنوان یک منبع تولید برق در مواقع اضطراری و بحران ازآن استفاده نمود.

معاون وزیر نیرو گفت: نیروگاه مهرگان شهرستان پلدختر حدود ۱۶نفر را به طور مستقیم مشغول به کار نموده است.

مدیر عامل توانیر کشوراظهار داشت: صنعت برق کشور حرف اول و آخر را در منطقه می زند و هم اکنون ایران در تولید برق در رتبه نخست منطقه قرار دارد و در جهان هم رتبه سیزدهم را کسب کرده است.

وی افزود: ایران با تمام کشورهای همسایه که مرز خاکی دارند تبادل برق دارد و در آینده با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان درصدد تبادل انرژی است

وی گفت: ایران از لحاظ تجهیزات ۶۵ درصد پیشرفت و تنها کشوری است که نیروگاه تولید می کند.

مهندس " حائری " افزود: در کشورهای توسعه یافته تولید برق توسط نیروگاههای کوچک ودر کنار مصرف کننده ها صورت می پذیرد و ایران آماده مساعدت با سرمایه گذران در ساخت نیروگاههای کوچک در کشور است.

معاون وزیر نیرو گفت: از لحاظ وضعیت صنعت برق با ۹۹.۹ درصد جز کشورهای پیشرو دنیا هستیم.

مهندس " حائری " افزود: تولید پراکنده و واحدهای کوچک در دنیا جای نیروگاه های بزرگ را گرفته و در دنیا بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت ها را همین نیروگاه های کوچک تشکیل می دهند.

وی با بیان این که شهرستان پلدختر نخستین منطقه لرستان است که با افتتاح این نیروگاه فعال شده است. گفت: پست ۶۳ کیلووات در شهرستان پلدختر در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یک ظرفیت ۳۰ مگاواتی جدید به برق استان لرستان اضافه می شود و ظرفیت دو برابر می شود.

معاون وزیر نیرو گفت: یک پست دیگر با ظرفیت ملی ۲۵۰ مگا وات در استان وجود دارد که ظرفیت موجود شهرستان پلدختر را هشت برابر می کند.

مهندس " حائری " افزود: سرمایه گذاران و کسانی که قصد احداثصنایع کوچک وبزرگ در پلدختر را دارند می توانند برای سرمایه گذاری از توان صنعت برق استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان پلدختر زیر ساخت برق به گونه ای ایجاد شده که هر صنعتگری بخواهد صنعتی در شهرستان ایجاد کند برق آن تامین و از این نظر هیچ مشکلی ندارد.

مدیر عامل توانیر کشوراظهار داشت: پست به۲۳۰ به ۶۳ با ظرفیت ۵۰ مگاوات حداکثر تا چهار ماه دیگر وارد مدار می شود و با صنعتی شدن مشکل برق این شهرستان حل می شود.

وی افزود: با توجه به گزارش هایی که به ما رسیده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردارند.

معاون وزیر نیرو گفت: شرکت توزیع برق لرستان با اجرای طرح کابل خود نگهدارنده بعنوان یک الگو در کشور مطرح است و سایر استان ها و مناطق نیز باید از این حرکت الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: ظرفیت کشور ۷۱ هزار مگا وات است که در دنیا رتبه ۱۳ را داریم.

معاون وزیر نیرو از شیوه مصرف برق انتقاد کرد و گفت: مصرف برق منطقی نیست، مصرف برق رشد هشت درصدی دارد جامعه باید انرژی را منطقی و درست و بجا مصرف کند زیرا رشد سرانه کشور بسیار بالاست به طوری که تابستان امسال با ۴۸ هزارو ۵۰۰ مگاوات با افتخار توانستیم این برق را تامین کنیم.

معاون وزیر نیرو در ادامه سفر خود، نماز خانه ۶۰ مترمربعی اداره برق پلدختر را که با اعتبار یک میلیارد ریال احداثشده را افتتاح و سپس از پست ۶۳ کیلو وات شهید کاییدی در سراب جهانگیرپلدختر که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد است بازدید و از پنج خانواده شهید اداره برق این شهرستان تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز