خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در پنل تخصصی همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود:

گازهای فلر با قیمت ارزان به سرمایه گذاران واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۵۶

علاوه بر توسعه فازهای پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه های سیراف، طرح افزایش ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام نیز در حال اجرا است که برای اجرای آنها نیاز زیادی به تجهیزات وجود دارد.

وزیر نفت گفت: تا ۵ سال آینده۲۰میلیون متر مکعب گاز همراه نفتی که روزانه سوزانده می‌شود به قیمت ارزان در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در پنل تخصصی نفت، گاز و پتنروشیمی همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در خصوص گسترش صنعت مینی ال ان جی در کشور گفت: تا یک ماه آینده فراخوان احداثمینی ال ان جی ها در شبکه گازرسانی کشور منتشر خواهد شد.

وزیر نفت گفت: همچنین گاز ۶۰۰ هزار خانوار روستایی را نیز از طریق سی ان جی تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب گاز همراه در کشور سوزانده می شود، تصریح کرد: طرح های جمع آوری فلر تا پنج سال آینده به بهره برداری رسیده و گاز حاصله به قیمت ارزان به سرمایه گذاران واگذار می شود.

وی همچنین گفت: با احداث۸ پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه ای در سیراف دیگر میعانات گازی صادر نمی شود.

وزیر نفت در بخش دیگری از اظهارات خود از واگذاری گاز برای طرح های تولید و صادرات برق خبر داد و گفت: گاز به واحدهایی که دارای راندمان بیش از ۵۰ درصد باشند واگذار می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پالایشی کشور در حال حاضر ۱.۸ میلیون بشکه در روز است، ادامه داد: با راه اندازی فازهای جدید ظرفیت پالایشی کشور به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وی درخصوص حمایت از سازندگان داخل نیز اظهار داشت: در بخش ساخت تجهیزات صنعت نفت باید رقابت وجود داشته باشد، در غیر این صورت با هم تبانی می کنند.

وزیر نفت افزود: علاوه بر توسعه فازهای پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه های سیراف، طرح افزایش ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام نیز در حال اجرا است که برای اجرای آنها نیاز زیادی به تجهیزات وجود دارد.

زنگنه همچنین از خودداری برخی پالایشگاه های واگذار شده برای تامین خوراک واحدهای پایین دستی مانند قیر سازی انتقاد کرد و گفت: آنها باید به تعهدات خود در زمان واگذاری عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز