خبرگزاری کار ایران

معاون آب منطقه ای تهران:

روش سرمایه گذاری در طرح های آبی از نوع BOT خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۷۰

مجموع طرح هایی که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال آماده سازی است افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان است و قطعا حضور و مشارکت شرکت های خصوصی می تواند به رونق و اجرای سریع تر این طرح های مهم آبی کمک شایانی کند.

معاون آب منطقه ای تهران با تشریح جدیدترین طرح‌های آبی در این استان، گفت: ساماندهی آب‌های جنوب تهران، انتقال آب لار و انتقال آب از رودخانه تار به دشت هومند - آبسرد، برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایلنا، یوسف رضاپور با تشریح ۴ طرح مهم آب منطقه ای تهران برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: سیاست آب منطقه ای تهران ایجاد جذابیت در طرح های عمرانی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در طرح های عمرانی آب استان تهران است.

وی افزود: در اولویت نخست، طرح های ساماندهی آب های جنوب تهران و انتقال آب از لار به کلان قرار دارد که بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارند و اگر بخش خصوصی بتواند با مشارکت خود در این دو طرح مهم و ملی با آب منطقه ای تهران همکاری کند، موفقیت بزرگی خواهد بود.

رضاپور با تاکید بر پُررنگ شدن نقش بخش خصوصی و اهمیت ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری تصریح کرد: خوشبختانه برای مشارکت در این دو طرح، شرکت های صاحب صلاحیت و معتبری اعلام آمادگی کرده اند که به محض آماده شدن اسناد مناقصه آن، علاوه بر این شرکت ها از سایر شرکت ها نیز دعوت می شود تا در مناقصه شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول در آب منطقه ای تهران، روش سرمایه گذاری در طرح های آبی از نوع BOT خواهد بود.

وی همچنین اولویت دوم در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را اعلام کرد و گفت: اجرای مدول دوم تصفیه خانه ششم تهران که منابع مالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، طرح مهم دیگری است که در حال حاضر بر روی جذابیت های سرمایه گذاری آن در حال بررسی هستیم.

رضاپور ادامه داد: طرح استانی انتقال آب از رودخانه تار به دشت هومند - آبسرد که می تواند بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب را برای تغذیه مصنوعی دشت تامین کند، برنامه دیگری است که به دلیل طراحی و اجرای خط انتقال ۲۵ کیلومتری و احداثسد وادان که اهداف کشاورزی و گردشگری دارد، می تواند برای سرمایه گذاری جذاب باشد.

وی با اشاره به ارزش ۵۰ میلیارد تومانی این طرح که به صورت یک مجموعه از طرح های عمرانی و تاسیساتی طراحی شده است اظهارداشت: در صورت تحقق سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح، این نخستین طرح استانی خواهد بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT اجرایی خواهد شد و نخستین تجربه در بخش استانی است.

رضاپور تصریح کرد: به هر حال مجموع طرح هایی که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال آماده سازی است افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان است و قطعا حضور و مشارکت شرکت های خصوصی می تواند به رونق و اجرای سریع تر این طرح های مهم آبی کمک شایانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز