خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت:

بازنگری قراردادهای نفتی در تکنولوژی نفت در حاشیه قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۲۵

برنامه هایی در حوزه کاتالیست، مواد شیمیایی و مواد حلال پلیمری، نانو و محصولات نانو، خدمات فنی و مهندسی و توسعه پالایشگاه جی تی ال در دستور کار خود قرار گرفته است.

معاون فناوری پژوهشگاه نفت گفت: بازنگری قراردادهای نفتی در موضوع تکنولوژی نفت نباید در حاشیه قرار گیرد، در صنعت نفت باید توان داخلی در حوزه قراردادها صنایع بالادستی و پایین دستی مورد توجه اساسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیر عباس حسینی، معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انرژی گفت: زنجیره ارزش صنعت نفت از ۵ حلقه اصلی تشکیل شده است که از جمله آن توسعه تجارت و فناوری، طراحی و مهندسی، ساخت و نصب، راهبری عملیات تولید و انتقال و توزیع محصول است.

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه، راهبری عملیات حدود ۳۰ دلار در هر بشکه و در زنجیره ارزش ۱۴۰ دلار ارزش آفرینی دارد و با توجه خام فروشی صنعت نفت زنجیره ارزش افزوده توسعه پیدا کرده است، تصریح کرد: تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاران میسر می شود.

وی ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت در مدیریت پروژه ها نقش کلیدی می تواند داشته باشد که در این زمینه آموزش نقش آفرینی بسیاری در توسعه طرح های صنعت نفت دارد به طوری که برای ارتقاء سطح دانش مذاکراتی را برای توسعه آموزشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز تحقیقاتی برای بخش خصوصی به دشواری انجام می شود، اظهار داشت: برای ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی و نیز توسعه دانش و تکنولوژی شرکت مهندسی دانش بنیان با پژوهشگاه صنعت نفت فعالیت های چشمگیری را اجرا می کند.

حسینی توسعه و ارتقاء توان مالی شرکت های پیمانکار عمومی(GC) به منظور ایجاد توانایی مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه بزرگ و هم راستا با پروژه های عملیاتی و آینده صنعت نفت و نیز ایجاد کنسرسیوم های توسعه فناوری با مدیریت و محوریت پیمانکاران عمومی(GC) در راستای توسعه و انتقال دانش فنی عملیاتی و بنیادی مرتبط با فناوری های کلیدی صنعت نفت را منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه با بیان اینکه پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد در منطقه است، گفت: تامین مالی و حمایت از شرکت های دانش بنیان صنعت نفت در راستای تبدیل دانش فنی عملیاتی به دانش های بنیادی و پایه از طریق پشتیبانی و محوریت شرکت های بزرگ پیمانکار عمومی است.

وی همچنین محور قرار دادن رشد بهره وری در ا قتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمند سازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها و به کار گیری ظرفیت و قابلیت های متنوع ‌در جغرافیای مزیت های مناطق کشور مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: اعزام افراد متخصص داخلی به شرکت های پیشرو بین المللی با محوریت و مدیریت شرکت های پیمانکار عمومی(GC) با هدف آموزش، افزایش یادگیری و انتقال دانش فنی عملیاتی مرتبط با فناوری های کلیدی صنعت نفت و ایجاد شهرک های خاص با امتیازات ویژه به منظور کمک به بازگشت نخبگان و متخصصان صنعت نفت ‌ایرانی مقیم خارج از کشور مطابق با این سیاست ها است.

حسینی گفت: برنامه هایی در حوزه کاتالیست، مواد شیمیایی و مواد حلال پلیمری، نانو و محصولات نانو، خدمات فنی و مهندسی و توسعه پالایشگاه جی تی ال در دستور کار خود قرار گرفته است.

معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه در خصوص بازنگری قراردادهای نفتی، اظهار داشت: بازنگری قراردادهای نفتی در موضوع تکنولوژی نفت نباید در حاشیه قرار گیرد، در صنعت نفت باید توان داخلی در حوزه قراردادها صنایع بالادستی و پایین دستی مورد توجه اساسی قرار گیرد.

حسینی خاطر نشان کرد: حرکت در مرزهای دانش و تحقیقات و فناوری و تاسیس شرکت های اقماری در جهت داخلی سازی با موضوع شرکت های دانش بنیان با محوریت ساختار جدید در پژوهشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز