خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بنزین۳۵۰۰ تومانی برای خودروهای ترانزیت اعمال می شود / عموم مرز نشینان مد نظر نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۲۰

به منظور مقابله با قاچاق بنزین به عراق، قیمت هر لیتر بنزین در قصر شیرین به‌ صورت تعادلی از ۲۴۰۰ به ۳۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین فقط برای اتومبیل‌هایی است که از مرز خارج می‌شوند و عموم مرزنشینان مد نظر ما قرار ندارند.

داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات احتمالی نرخ ۳۵۰۰ تومانی بنزین در شهرهای مرزی، گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت مقرر شده است که نرخ بنزین برای اتومبیل‌هایی که از مرز خارج می‌شوند ۳۵۰۰ تومان باشد. البته لازم به ذکر است که بهای بنزین برای سایر خودروها همانند گذشته خواهد.

وی افزود: به منظور مقابله با قاچاق بنزین به عراق، قیمت هر لیتر این فرآورده نفتی در قصر شیرین به‌ صورت تعادلی از ۲۴۰۰ به ۳۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

یادآور می‌شود؛ با پیشنهاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و موافقت کارگروه سوخت، به منظور مقابله با قاچاق بنزین به عراق، قیمت هر لیتر این فرآورده نفتی به‌صورت تعادلی از ۲۴۰۰ به ۳۵۰۰ تومان افزایش یافت.

همزمان با تغییر و تحولات سیاسی در عراق و فعالیت گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از صنایع نفت این کشور همسایه، میزان قاچاق بنزین از ایران به عراق در طول چند ماه گذشته تاکنون افزایش یافته است.

آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که به‌طور متوسط روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار لیتر بنزین ایران به عراق قاچاق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز