خبرگزاری کار ایران

مشترکین پرمصرف مشمول جریمه می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۸۴

ما با یک دوره طولانی خشکسالی مواجه هستیم و این موضوع نشان میدهد که کشور با محدودیت منابع آب مواجه است پس تلاش می کنیم با احداثسد، ‌احداثشبکه های انتقال آب وپروژه های آب رسانی به شهرها این موضوعات را تا حدی حل کنیم.

مشترکین پرمصرف مشمول جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو در حاشیه دهمین همایش بین المللی انرژی باحضور در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم پرداخت بدهی ها جدی شده اما نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است به طوری که بخش برق وزارت نیرو در حال حاضر ۱۰هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

وی با بیان اینکه این بدهی ها به دلیل وضعیت رشد تعرفه های برق است افزود: بدهی ها به خاطر پایین بوده بهره وری نیست بلکه به خاطر هزینه بالای تولیدبرق نسبت به تعرفه هااست که از مصرف کننده دریافت می شود.

وی گفت: ‌قانون گذار در برنام پنجم و اصل ۴۴قانون اساسی یادآور شده که اگر دولت بنگاهها را ملزم کندکه محصولات شان را باقیمت تکلیفی ارائه کنند مابه التفاوت قیمت تکلیفی وتمام شده را پرداخت کنند اما از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این دو اصل قانونی اجرا نشده و به دنبال مکانیزیمی هستیم که این خلاء‌را پر کنیم.

چیت چیان با اشاره به ارائه لایحه دولت به مجلس در خصوص پرداخت بدهی ها اظهار داشت: دراین لایحه تلاش می کنیم برای پرداخت بدهی ها به پیمانکاران چاره اندیشی شود.

وی گفت: اینکه توسعه انرژی های تجدید پذیر نه تنها بدهی های وزارت نیرو را افزایش نمی دهد بلکه باعثمی شود بابت صرف جویی درسوخت بتوانیم برق تولید شده را صادر کنیم.

وزیر نیرو درخصوص اینکه آیا برای جلوگیری از افزایش مصرف آب مشترکان پر مصرف جریمه خواهند شد یا خیر تصریح کرد: ما با دوره طولانی خشکسالی مواجه هستیم و این موضوع نشان می دهد که کشور با محدودیت منابع آب مواجه است پس تلاش می کنیم با احداثسد، ‌احداثشبکه های انتقال آب وپروژه های آب رسانی به شهرها این موضوعات را تا حدی حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که وزارت نیرو برای عرضه آب و تولید انجام داده است نیازمند مدیریت مصرف تمام مصرف کنندگان است بنابراین اگر مشترکان پرمصرف صرفه جویی نکنند جریمه می شوند.

وی تصریح کرد: اگر مشترکان کشور ۲۰درصد صرفه جویی را در اولویت خود قرار دهند می توانیم بر کاهش محدودیت منابع آب غلبه کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان متوسط مصرف سرانه آب شرب درکشور روزانه ۲۵۰لیتر است اظهار داشت: همین شاخص در آلمان ۱۵۹ لیتر است لذا این مسئله نشان می دهد که الگوی مصرف درکشورما بالاست.

وی درخصوص برنامه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب دربخش کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد اعتبارات مرتبط با تبدیل روش آبیاری به آبیاری تحت فشار را افزایش داده است که این رویه می تواند به کاهش مصرف آب منجر شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فقط یک روز اقدام به قطع آب مشترکین پرمصرف درتهران کردید گفت: ما به مشترکان پرمصرف هشدار می دهیم و نمی خواهیم مردم از بابت قطع آب دچار مشکل شوندو امیدواریم که مشترکان خود مصرف را مدیریت کنند. ضمن اینکه اگر مجبور شویم جریمه مشترکان پرمصرف را اعمال خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز