خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توانیر:

برق واحدهای غیر فعال قطع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۴۱

ایران تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۶ درصداز انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای تامین می‌کند که با استفاده از انرژی های بادی وخورشیدی زیر ساخت صرفه جویی در سوخت به ارزش ۱۱.۶ میلیارد دلار فراهم می‌شود.

مدیر عامل توانیر گفت: برق واحدهای غیر فعال قطع می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون حائری، مدیر عامل توانیر در دهمین همایش بین المللی انرژی گفت: نگاه آماری به تولید برق نشان می دهد که نیروگاههای حرارتی در یک دهه گذشته حرف اول را درتولید برق با استفاده از منابع گاز می زند وما توانستیم برای توسعه انرژی وبهینه سازی نسل اول از توربین های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

وی افزود: نقشه مصرف برق ایران نشان می دهد ظرفیت نسب شده در نیروگاهها ۷۱ هزار و ۷۲۹ مگاوات است که با این میزان مصرف ایران رتبه ۱۳ دربخش تولید برق درسطح جهان را از آن خود کرده است.

حائری با بیان اینکه ۲ هزار و۳۰۰مگا وات نیروگاه در کشور در حال احداثاست گفت: برای شبکه انتقال و توزیع برق هزینه ای بالغ بر ۶۰میلیارد دلار درسال اختصاص می دهیم و تمام تلاش خود را برای تامین برق اتمی و تجدید پذیر بکار بستیم.

وی افزود: ایران تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۶ درصداز انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاههای تجدیدپذیر وهسته ای تامین می کند که با استفاده از انرژی های بادی وخورشیدی زیر ساخت صرفه جویی در سوخت به ارزش ۱۱.۶ میلیارد دلار فراهم می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مصرف بی رویه انرژی در کشور ما ارزان بودن قیمت آن است گفت: این مسئله باعثشده که مصرف بی رویه کاهش ارزش این موهبت الهی را منجر شود.

حائری از گردش ۶۰میلیارددلاری هزینه های نیروگاههای بخاری، گازی وهسته ای در کشور خبر داد وافزود: سهم انواع مصرف انرژی درکشور متفاوت است به نحوی که ۱۶.۳ درصد از این سهم به حوزه کشاورزی، ۳۴درصد صنعت، ‌۸.۸ درصد خانگی و۸.۵ درصد تجاری است.

وی ادامه داد: درنظر داریم تا با تفکیک مصارف مختلف انرژی در بخشهای مختلف از مصرف انرژی درواحدهای غیر فعال که حضور آنها نقشی در توسعه کشور ندارد جلوگیری کنیم.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: صنعت برق بر رشد پرشتاب و پایدار ملی نقش بسزایی دارد وتوانسته افزایش رفاه اجتماعی را منجر شود. وهم اکنون باید گفت که صنعت برق به عنوان پشتیبان انرژی کشور محسوب می شود.

حائری با تاکید برلزوم تامین برق مطمئن و اقتصادی با سامان دهی اقتصاد برق وسرمایه گفت: اجرای کامل اصل ۴۴ و مدیریت جهت دهی تقاضا در انرژی می‌تواند به همراه مولفه اقتصادی بودن صنعت برق اطمینان کامل از تولید برق را به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز