خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک پارس:

واردات و صادرات میعانات گازی ۱۶ و ۲ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۹۴

۱۱۹ هزار و ۹۳۹ تن کالا به ارزش ۶۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۱۵ دلار طی پنج ماهه نخست امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

خداداد رحیمی با بیان این‌که ۱۱۹ هزار و ۹۳۹ تن کالا به ارزش ۶۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۱۵ دلار طی پنج ماهه نخست امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: این حجم واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان این که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است، گفت: در این مدت ۳ هزار و ۴۵۵ تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون و ۱۶ دلار از این گمرک ورود موقت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۳۰۰ درصد و از نظر ارزش ۴۶۹۰ درصد رشد را نشان می دهد.
رحیمی ادامه داد: همچنین مقدار ۲۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۷۳ دلار از طریق ترانزیت خارجی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴۵۲ درصد و از نظر ارزش ۲۸۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.
به گفته او ۱ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۶۲۸ تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۲۹۵ دلار به صورت کاپوتاژ به داخل کشور شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: ۴ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۷۲ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ۳ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۶۷ دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد و از حیثارزش ۵۹ درصد رشد را نشان می دهد.
رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۲۸۱ تن میعانات گازی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۶۲ هزار و ۸۴۸ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۲ رشد نشان می دهد.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در مجموع در مدت یاد شده بیش ۸ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۵۳ تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان، متانول و… به ارزش ۶ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۱۵ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد و از حیثارزش ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

این مقام مسوول در پایان با بیان این‌که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ۵۰ درصد و از نظر ارزش ۴۷ درصد بوده است. گفت: مقصد صادرات کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز