خبرگزاری کار ایران

ترکان:

امضا فروشی، تخلف رایج در مسکن مهر است

کد خبر : ۲۰۱۵۹۶

نباید اجازه داد تولیدات فاقد کیفیت وارد بازار شوند که برای تحقق این امر کارشناسان نظام مهندسی آمادگی دارند بر روند تولید مصالح بازدید و نظارت کنند.

مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: امضا فروشی از تخلفات رایج در بحثمسکن مهر است.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان در جمع خبرنگاران در همدان افزود: نظارت ضعیف بر روند ساخت مساکن مهر موجب شد که مهندسان ناظر با دریافت ۳۰ هزار ریال بابت هر یک متر، بنا را تایید کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات کنونی مسکن مهر ناشی از نظارت های ضعیف و غیر واقعی صورت گرفته است به گونه ای که فندانسیون برخی از این پروژه ها ایراد اساسی دارد.

مشاور ارشد رییس جمهوری با بیان این که هر فردی را نمی توان متقاضی مسکن برشمرد، گفت: متقاضی موثر کسی است که بخشی از هزینه ساخت و ساز بنا را از محل آورده شخصی تامین کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تشریح وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان در سه بخش طراحی، اجرا و نظارت، از روند نظارت در این حوزه گلایه کرد.

وی با طرح این سوال که چرا باید عمر ساختمان در ایران پایین باشد، گفت: با توجه به الزامی نبودن بحثطراحی ساختمان در بناهای زیر یک هزار متر توسط مجریان ذی صلاح، این خلاء زمینه ورود فعالان دیگر مشاغل به حرفه ساخت و ساز را فراهم آورده و این افراد بواسطه نداشتن پرونده کاری به راحتی تخلف می کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ۸۰ درصد از درآمد شهرداری ها از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده پنج که درباره رسیدگی به تخلفات است، کسب می شود.

ترکان همچنین در ارتباط با توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها توضیح داد: ساخت و ساز در هر منطقه به تناسب اقلیم، آب و هوا، رفتار اجتماعی و فرهنگ صورت می گیرد و نمی توان انتظار داشت همه مناطق از یک الگو تبعیت کنند.

وی گفت: معماری اقلیمی با توجه به سبک زندگی اسلامی در برخی استان ها تدوین و در آن با تشریح تاریخچه معماری و شهرسازی یک سند راهبردی تهیه و آماده ارایه شده است.

مشاور اقتصادی رییس جمهوری بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان باید سند مدونی در این زمینه تهیه کند که این سند گویای هویت و تاریخچه معماری آن منطقه باشد که هنوز این سند در همدان منتشر نشده است.

وی با تاکید بر این که ˈ اطمینانی از انجام کنترل کیفیت بر روی مصالح ساختمانی دارای استاندارد اجباری ندارمˈ، افزود: فولاد فاقد مشخصات اکنون در سطح وسیعی از کشور توزیع شده است.

ترکان تاکید کرد: نباید اجازه داد تولیدات فاقد کیفیت وارد بازار شوند که برای تحقق این امر کارشناسان نظام مهندسی آمادگی دارند بر روند تولید مصالح بازدید و نظارت کنند.

وی به خریداران توصیه کرد: املاک فاقد شناسنامه فنی و ملکی را خریداری نکنند و در صورت مواجهه با چنین بناهایی حتی همکاران او در سازمان نظام مهندسی را مواخذه کنند.

وی گفت: در صورت رایج شدن امتناع مردم از خرید خانه های فاقد شناسنامه فنی و افزایش مطالبات مردم در این حوزه به طور حتم نظارت نیز افزایش می یابد.

مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان همدان حضور یافت.

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، یازدهمین نمایشگاه تخصصی تاسیسات و سیستم های گرمایشی همزمان با نهمین نمایشگاه تخصصی عمران و ماشین آلات راه سازی از ۱۲ شهریورماه به مدت پنج روز در فضایی به مساحت پنج هزار ۵۰۰ متر مربع و فضای نمایشگاهی در سه سالن الوند هگمتانه، ابن سینا، و فضای باز محل دایمی نمایشگاه های بین المللی همدان آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز